Fortsätt till huvudinnehåll

Sista inlägget om detta ämne.

Jag tjatar på om mina lampor... *skäms* Men vill bara visa vad jag fyndade på shoppingresan i Norrtälje. Brukar passa på efter jul att köpa små "julgransljus" när dom slumpas bort. Dom är så bra att ha året om (tycker jag.....) Man kan knöla ner dom i en glasburk och vips har man en fin lampa, och jag har haft en slinga i köksfönstret sen jag flyttade in. Bra kvällsbelysning.... ;o)) Den här gången hittade jag slingor i olika färger. Super!! Köpte en i vitt och en i guld. Den i guld hamnade i hallen för jag vill ha "mysbelysning" där. Mjukt behagligt sken som man ser att röra sej i... Mönstret på fönstret är gjord med plastfilm, hur jag gjorde ser du här.
Tidigare hade jag en en grön slinga i köksfönstret men nu blev den vita upphängd och passar så mycket bättre där. Den gröna kommer nog till användning någon annanstans.

Idag har jag varit till frissan och är riktigt nöjd med frisyren. För nu har jag en frisyr... ;o)) Härligt!! Har snart varit hemma i 6 veckor och inte märkt hur håret lagt sej som en hjälm över skalpen. Det är faran med att gå hemma och "dra", jag iallafall, glömmer bort mej själv... :o((




På vägen hem från stan tittade jag in hos Storasyster på en kopp kaffe. Medans jag satt där började det snöa och det kom ner flingor stora som 5kronors mynt. Det var inte roligt att köra hem från henne!! *svär* Vet vad jag har att göra imorgon. Skotta!!




Snälla vår, kom snart!!!


Tina

Kommentarer

Fru Venus sa…
Det är fint med mysbelysning :-) När jag vinner på lotto ska jag köpa en snöslunga åt dig! Kram :-)
Tina sa…
Fru Venus: Nu håller jag tummarna för din lottovinst... ;o))
Mor Grön sa…
De tål att tjatas om! Du verkar ju vara värstabelysningsexperten. Jag är usel på att hitta just lampor och över huvud taget det därmed "ljussättning" hemma. Gör mycket för stämningen.
LisaMatilda sa…
Vackert med ljusslingor! Går ju att variera i det oändliga...
Hoppas att du inte får alltför mycket snö!
Ingela sa…
Tittut vilket flyt att du tittade in till mig så jag hittade hit ;-)

Mysigt du fixar med belysning och lampor, har själv också precis upptäckt det!

Nu ropade sonen att Oliver Twist börjat så jag får be att återkomma.

Ingela i Åhus (kallt även i södern)
Åsa! sa…
Perfekt tid att fynda julgrejer!
Anonym sa…
Våren är nog snart här.....
Hälsningar V

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina