Fortsätt till huvudinnehåll

Höstlöv och "hallgardin".

Har länge funderat på hur jag ska lösa problemet med hallgardinen. Och problemet har varit gardinstången.... Saker och ting blev ju aldrig riktigt som dom skulle när jag blev tvungen att byta snickare och få saker och ting färdig fortare än kvickt. Men härom dagen kom jag på lösningen till hallfönstret. Plast för sjutton! Det sitter ju på plats av sej själv :o)) Och ser ut som frostat glas. Släpper in ljus, skyddar för insyn och kan bytas ut när man behagar. Praktist och bra!
Det fanns massor med olika mönster att välja bland, blev nästan lite svårt. Tänkte mej först ett helt omönstrat, men fastnade sen för det här för jag har inga "mönster" i hallen, förutom en en massa skor som letar efter en plats att vara på. Hade jag plats så skulle jag göra som Kamomilla.
Men tids nog ska jag väl lösa det oxå.
Nu är hösten här på riktigt. Mina träd börjar se lite nakna ut, och det känns vemodigt. Även om jag gillar hösten med mörka kvällar och tjocka tröjor.
Löven har tagit över min gräsmatta, (låter lite "skrytit" att säga gräsmatta för det växer mest ogräs där....) och den skulle ha fått sej en omgång med gräsklipparn idag. Men tar det på måndag istället för då har det säkert fallit ner mera löv. Ska nämligen bort över helgen..
Men min Kärleksört den är på G. Har sagt det förut och säger det igen, det är en underbart tålig blomma. Har ställt några stjälkar i en vas och förväntar mej att få rötter på dom så att jag kan plantera ut dom på flera ställen. En tacksam blomma som sagt ;o))
Avslutar med att önska er alla ett riktigt trevligt veckoslut!!
Tina

Kommentarer

Kamomilla sa…
Åh! Vad snyggt! Det där gillar jag!!
Tina sa…
Trevligt att höra Kamomilla! Och bara jag får tummen ur ****** å får mina glasdörrar till "skobyrån" i hallen så ska dom glasen kläs med samma plast. Blev riktigt inspirerad idag, men tyvärr måste jag ta en paus för jobbet behöver mej ett par dagar.
I-L sa…
Vilken härlig bild på Tinas stuga! Men du, det behövs ingen gräsklippare på den tomten. Du kanske ska byta hus?
Plastfilmen är riktigt läcker, mycket bättre än gardin. Det kanske är något att ta efter för då behöver jag inte putsa fönstren.

Ha det bra under ledigheten.I-L

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina