Fortsätt till huvudinnehåll

Shoppingresan.

Så var då Stockholmsresan avklarad... Men jag valde fel dag! Jösses så mycket folk det var på farten... Det tänkte jag ju inte alls på när jag kollade turlistan. Men till nästa gång vet jag. Då ska jag undvika fredagar nära lönedag och Halloween.....

Hade ju bestämt mej för att leta efter jacka, stövlar och glasögon. Jackan och stövlarna hittade jag ganska snabbt, men ville leta lite till helt enkelt bara därför att det fanns många affärer och stort utbud. Och jag lutade lite åt en kappa oxå, antingen eller alltså. Hittade även en sån men den var lite för fin för "skogsbruk" så att säga... Så jag travade runt i timmar och upptäckte att väldigt många skoaffärer hade "liknande" utbud, det började kännas lite som "sett en, sett alla". Och jag hade bestämt mej för att inte snåla, utan köpa det jag tyckte om. Men jag tyckte om väldigt lite...

Glasögonen... hmm... Nu vet jag varför Specsavers och Lensway har så billiga glasögon. Dom köper upp gamla lager! Det måste vara så, för nuförtiden ska ju bågarna vara rätt så stora och inte ett par sådana hittade jag där. Och hos Specsavers var det en ung kille (ca 20) som så villigt ville hjälpa mej att välja bågar. Det tråkiga var att vad jag än provade så sa han DOM ÄÄÄR SNYGGA! Shit pomfrit så trött jag blev på honom! Mitt ansikte är runt, runt på riktigt.. Och brett, behöver extra breda glasögon.... Alla där var små, så jag såg mest ut som en oupptäckt insekt i allt han föreslog. Så jag gick ut efter 20 minuter... Sen gick jag in hos en riktig optiker och där hittade jag Alain Mikli bågar som satt bra och jag trivdes med, men priset skulle bli MINST 10.000:- sek för hela kalaset. Dyrt tycker jag om man tänker på att en operation kostar 23.000:- sek...... Så det tål att tänkas på! Tittade även in hos Lensway när jag passerade deras butik. Återigen ett ungt biträde som skulle hjälpa mej... En tjej... Såg ut som en fotomodell i miniatyr. Söt... Men orkade leta i 10 minuter. Sen gav hon upp och bad mej leta vidare ensam.
Men till den betjäningen fick man 2 par progressiva glasögon för 3.500:- Billigt.. *skrattar*
Efter det orkade jag inte med flera trötta glasögonförsäljare. Tog istället kurs på jackan och stövlarna.

Detta är vad jag hittade. En varm jacka från Intersport. Den kommer nog att värma mej i vinter. Försökte ha den på mej under hemresan men det blev en aning svettigt... Stövlarna är av märket Canada Snow. Måste nog lägga i innersula i dom för botten verkar vara lite tunn. Men ganska "snajsiga" är dom, tycker jag....
Och jag gillar detaljerna.... Små såna som sticker ut ;o)) Tänkte först köpa ett par röda men det var inte riktigt rätt röd färg, så det blev svarta.
Sen blev det inte så mycket mer köpt. Lite krokar och sånt från Clas Ohlson och några tidningar.

Kappan som jag såg, funderar jag fortfarande på. Vill ha den.... Så vi får se om den finns kvar nästa gång jag tvingar mej upp på stan i Sthlm.
Nu är jag trött i fötterna och sitter med dom på spikkudden. Då var jag ändå förutseende och satte på mej mina näst bekvämaste skor, Karhu joggisarna, dom bekvämaste är tyvärr så fula att dom inte får komma med på nån storstadsresa.....
Tina



Kommentarer

Re-dizain sa…
Fräna stövlar tycker jag...kan tänka mig själv ett par sådana..kan tänka mig att du är trött efter en sån shoppingrunda!!! Jag älskar att gå och shoppa någon gång om året men trött blir man allt!!
Ha en bra helg!!
Elle sa…
Hej Tina!
Kul att jag kunde pigga upp dig lite. Synd bara att jag inte orkar pigga upp mig själv...*ler*
En shoppingrunda är inget jag känner för just nu. Behovet av vinterjackor börjar öka, eftersom barnen vuxit, så det blir väl till att göra en inköpsrunda nästa vecka iallafall.
Glasögon...hm...borde kolla förbi hos optikern också. Märker att åldern börjar ta ut sin rätt!

Ha en fin helg!
Kram Elle
Mor Grön sa…
Gillar både jacka och skor, de passar ju bra ihop dessutom!

Det där med glasögon är skitsvårt...jag kar linser men borde ha glasögon att byta med, men jag orkar inte ge mig på det för som du säger, det är ju ett helsike att hitta något som både är snyggt, passar och har bra pris.
Lybtar sa…
Love them shoes :)
Kamomilla sa…
Nu är du ju välutrustad för en kall vinter! Jag brukar beställa glasögon från favoptic på nätet. Har varit jättenöjd.
tilda sa…
Roligt att du råkade ramla in på min blogg.Välkommen på nytt! Jag skall läsa din snart, nu måste jag rusa iväg på ett möte.

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina