Fortsätt till huvudinnehåll

Piggar under fötterna.

Förr i tiden ( dvs för 5-6 år sen...) köpte jag allt nytt och roligt inom hemträning. Ni vet, sånadära magtrimmers, "lårtaitare", trampmaskiner å gud vet vad... Men dom blev aldrig använda :o(( Jag tror att många av er känner igen sej.. eller..? Men man har så goda föresatser och sen tar intresset slut, eller kanske det aldrig dök upp....

Nu har jag gjort det igen!! Köpt ett träningsverktyg..... Men den här gången har jag använt mojängen flitigt. Och den passar mej perfekt!! Blir inte ens svettig, men inbillar mej att jag mår bra av den..

Har köpt en balanskudde. En kudde i gummi som man kan sitta på, ha bakom ryggen och luta sej mot den, sova på den eller ha den under fötterna när man sitter, eller stå och balansera på den. Den har små piggar på ena sidan och obefintliga knölar på andra sidan. Och så skön så skön!! Har den som bäst under fötterna och det känns i hela kroppen. Är fortfarande i det stadiet när man måste ransonera användandet av den. 10-15 min åt gången till att börja med sa dom när jag köpte den, sen får man öka på tiden.
Ett bra köp känns det som.... ;o))

Tina

Kommentarer

Intressant att höra din erfarenhet av balanskudden, herr Fräken är nämligen på G att investera i en sådan då han hört att den ska vara bra för ryggen - är det något du märker när du provat den? Lycka till med den vidare träningen!
Tina sa…
Den känns lite som spikmattan men mycket "fogligare" (läs skönare) om du förstår vad jag menar... Första gångerna jag hade den bakom ryggen kände jag att jag blev svettig och lite yr(det är väl därför som man ska använda den försiktigt i början) men då är det bra att vända på den och luta sej mot dom obefintliga knölarna istället. Och vid datorn är den perfekt! Jag varvar med att sitta på den, sätta den bakom ryggen och att ha den under fötterna...
Kamomilla sa…
Hur mycket kostar en dylik igelkott?
Tina sa…
Nu köpte jag min "på sjön" (taxfree) och där var priset någonting runt 25e vill jag minnas. Har inte kvittot kvar då det är ett tag sen jag köpte den. Men tycker att det tillsvidare varit väl investerade pengar. Har även börjat ha den som kudde i sängen när jag läser. Den är ju så mycket skönare än spikmattan. Och funderar nu på att köpa mej en till, som jag kan ha under skrivbordet på heltid.... ;o))

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina