Fortsätt till huvudinnehåll

Ny gammal matta.

Fick för mej att jag ville ha röda mattor till hallen i vinter. Började leta men hittade inga sådana som var passliga. Varken i kvalite eller pris. Men en dag när jag letade efter böcker på loppis så hittade jag 2 st långa tjocka fina mattor för 7e st. Nu kan ju nån tycka att det är dyrt för begagnade mattor (70:-sek).... Men inte för den kvaliten.

Det enda som var luggslitet på dom var fransarna, men det var inget problem för mej. Jag skulle bli tvungen att korta av dom i alla fall ;o))

Så fram med saxen och bort med dom nötta fransarna.


Sen var det bara att repa upp och göra nya knutar. Det tog ett tag innan jag kom ihåg hur jag gjorde på 70-talet när vi vävde mattor i skolan... ;o))


Nu har jag röda mattor som kommer att pigga upp mej i vinter. (Färgen på den första bilden är väl närmast den "riktiga" färgen)

Tina

Kommentarer

tilda sa…
Det var nog ett bra fynd. Priset också hyggligt! Blir varmt och ombonat med röda mattor!
Marina sa…
Härlig varm färg!
Ingela sa…
Härliga mattor i mustigt rött! Gammalt hos någon annan blev som nytt hos dig. Och till ett överkomligt pris! Grattis!
Ninette sa…
Härlig färg på mattor!
Vilket fynd! rött piggar upp och det behövs i vinter.
kram
Kamomilla sa…
Härligt när man kan lösa problemet med längden själv!
Elle sa…
Nu kan du rulla ut den röda mattan när du får besök!! ;)
Shamrock sa…
Härlig vinterfärg
Uppiggande köp, passar säkert perfekt hos dig, Tina!
Kram
Åsa! sa…
Det är svårt att fota rött, och få en rättvis röd färg.

Vi kan behöva lite färg och flärd såhär års som piggar upp i allt det gråa.

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina