Fortsätt till huvudinnehåll

Solsken och Sötnos.

I dag har vi haft det ljuvligaste höstväder man kan ha. Solsken och 12 plusgrader den 31:a oktober!
Passade på och njöt av solen när jag körde med dom restrerande grejerna till stan. Skänkte bort fina grejer som jag betalat mycket för när jag köpt dom (för flera år sen)... Men det känns så skönt!
Tomt i skåpen... ;o))

Körde även Systerdotter J till stallet. Där har hon en häst (är ponny en häst...?? *ler*) som hon är fodervärd åt (tror jag att det hette). Han var så söt. Nästan som en hund... En överviktig Grand danois.


Konster kunde han oxå göra ;o)) Ligga på befallning och sånt.. Tyvärr hade Moster svårt att hänga med i svängarna med kameran...


En riktig liten sötnos, det är han allt. Tyvärr klarar han bara 60-70 kg så nån ridtur får jag inte ta. Men kanske man får gå ut och promenera tillsammans.....??


Tina




Kommentarer

Vilken fin pålle! Det är nog en häst, en liten häst. Jag vet inte, men en häst är en häst är en häst.....Så skönt att ha blivit av med saker man inte använder eller behöver.
Agneta kram
Vilken fin pålle! Det är nog en häst, en liten häst. Jag vet inte, men en häst är en häst är en häst.....Så skönt att ha blivit av med saker man inte använder eller behöver.
Agneta kram
Ingela sa…
Hej Tina!

Vilken gullig liten häst vi får träffa här hos dig!


Glad för din kommentar. Läste någonstans att du känt lite av bloggtorkan nu inte märks det nu! Men ibland är det verkligen svårt. Men jag antar att det bara är att bejaka känslan och rätt som fungerar det igen!

Nu kommer Charlie tror att han vill ut och promenera rätt snart. Tänkte hinna inom bibblan en vända också på fm.

Kram Ingela
Shamrock sa…
Vilken liten gulleplutt. Gillar den ljusa manen

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina