Fortsätt till huvudinnehåll

En trevlig resa.

Som jag tidigare nämnt så var min resa till Tallin riktigt lyckad. För att vara en arbetsresa så var den toppen!! *ler* Mycket bättre än jag hade väntat mej.... Men det berodde nog till största delen på arbetskompisen och bästavännen A. För på jobbet är det alltid så brått så vi hinner aldrig riktigt sitta ner och ägna oss åt varandra, men nu på resan fick så kallad kvalitetstid tillsammans.

Tallinfärjan som går från Sthlm viker in till M:hamn kl 01.00 finsk tid, och det var då som jag steg ombord..... För att möta ett gäng glada arbetskompisar som ätit, druckit och mått bra i flera timmar... *skattar* Hade väldigt svårt att "komma i stämning", så det blev sängen för mej.
På morgonen när jag vaknade så möttes jag av den här synen och av nån anledning så tycker jag väldigt mycket om att se havet. Blir lugn av det... ;o))
Och lugn behövdes det laddas upp med... Vi skulle ju iväg på en mässa, och mässor är allt annat än lugna.
Väl framme tog en buss oss till ett mässcentrum i stan. Och som ni kan se av dom suddiga bilderna så var det full rulle där *ler* ( i ordets rätta bemärkelse... på nedre våningen fick man provsmaka alkohol....)
På övre våningen fick vi bekanta oss med allt det nya innom skönhetsindustrin. Tyvärr var belysningen dålig i lokalen och det var bråttom med mycket trängsel så några bra bilder blev det inte. *asg* när lyckas jag med bilder...... ?
Det ska vara gula naglar i år.... *ler* Någons som tänker haka på den trenden....? För mej som jobbar med det är det inte omöjligt att köpa den färgen, för även om jag inte gillar det nu så är jag snart hjärntvättat... Och när jag tänker efter ordentligt så har jag faktist ett par flaskor gult hemma... ha ha... blev hjärntvättad sist det var "in".....Hela dagen gick åt till att gå från bås till bås på övervåningen. Dom stängde kl 18 så sista timmen hann vi titta in på nedre våningen. Där var det trevlig stämning ;o)) Och inte undra på.... Det bjöds på allt från ost och korv till cider, drinkar och konjak... Träffade många gamla bekanta från ett liv långt bak i tiden. Smakade även på några goda drycker..... ;o)

Sen var det dags för After-party! Det hade dom fixat till i samma byggnad så det var bara att leta fram resväskan och byta om lite på toaletten och ta sej till partyt. Och det hade dom ordnat till riktigt bra. Buffebord med diverse sallader och flera olika varmrätter, och alla möjliga olika sorters drycker. Och en orkester... Som inte riktigt var i min smak, för hög volym och för mycket skrik. Ingen bra kombination när man träffar gamla vänner...

Klockan var 24.00 när A och jag checkade in på hotellet ;o) Vi var trötta men nöjda med den första dagen.
Den andra dagen skulle vi bara vara och strosa runt på stan. Men det berättar jag om i ett annat inlägg.

Tina

Kommentarer

Ingrid sa…
Hejsan!
Det låter som en trevlig arbetsresa med mycket gott både att äta och dricka.
De där gula naglarna tycker jag nog ser lite läbbiga ut.
Förr använde jag alltid nagellack, men nu blir det inte av.

Hoppas att det går bra med grävandet!

Kram
Ingela sa…
Halloj Tina!

Nu äntligen har jag tagit mig i kragen och satt mig för att lämna kommentarer till mina vänner. Vad trevligt att få följa med på resa till Tallin!

Nu är ju jag inte så mycket för smink och gult nagellack tror jag knappast att jag skulle våga mig på. Men du nu ko jag på att jag häromdagen hittade ett klipp på Youtube. Det tyckte jag var fräcka naglar och jag kommer nog att prova någon gång. Om du kollar in till mig ska jag se om jag kan lägga upp filmen ;-)

Ha det gott kram Ingela
Marina sa…
Låter jättetrevligt! Fast de där gula naglarna tror jag att jag står över...
Anonym sa…
Hej!
visst var det en trevlig mässa....
var där över dagen och glad var jag efter all provsmakande.hälsar A från H:fors
Tja, gula naglar? Blå kan jag tycka är rätt snygggt om de passar ihop med klädseln, men gula, nej. Göken, ja. Jag som också är uppväxt i Sörmland har ett svagt minne av texten i någon visa: Jag frågade hur många, hur många år månntro. Han svarade med långa och klagande koko. Men..det stämmer nog inte för jag har aldrig hört en gök hoa så många år som jag är nu.
Kram
Kerstin

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina