Fortsätt till huvudinnehåll

Penningsäckar.

Fick ett kedjebrev härom dagen... Ni vet såna där som trillar in i mailboxen och lovar guld och gröna skogar..... ;o) Dom flesta åker i papperskorgen direkt. Men det här mailet fick mej faktist att fundera ett tag, och att plocka fram penna och papper för att kolla om det verkligen stämde.

Nu ska jag dela med mej av mailet åt er. Helt fritt översatt från finska till svenska. ;o))
"I år kommer det att komma emot oss flera speciella datum, 1/1/11, 11/1/11, 1/11/11, 11/11/11. Och om du tar dom sista siffrorna i ditt födelseår och adderar dom med hur mycket du fyller i år så blir det 111...
I år kommer oktober att ha 5 söndagar, 5 måndagar och 5 lördagar. Det här lär vara något som bara sker vart 823:dje år." Därtill ännu sägs det att dessa år är kända som "penningsäckar", och det är ju inte illa det... Enligt Feng Shui sägs det att du får om du ger. ( Men det trodde jag gällde alla år *ler*)

Om någon kan förklara det där med födelseåret och 111 blir jag glad... För mysko är det. ;o))

Tina

Kommentarer

tilda sa…
Hejsan! Jag har också fått samma mail. Blev nog mycket förvånad att stämmer. Konstigt!!!
Ingrid sa…
Hejsan Tina!

Det här mailet har jag också fått.

Att resultatet av födelseår adderat med den ålder man har i år blir 111 är inte så underligt tycker jag. Det hela är bara en liten lek med siffror.

Kram och ha en fin vårvecka, för nu börjar det väl snart "våra till sig" hos er också. Sonen och sonhustrun åker till Åland över påsken och då vill de ha lite vår där också ;)

Kram Ingrid
Tänk att min mormor som var född på 1800-talet ägnade sig åt Feng Shui. Hon sa alltid "ger man så får man". Jag kan inte förklara dina siffror men mystiskt är det!
Ingela sa…
Besynnerligt, det man inte kan ta på känns ofta lite kusligt, vilken tur att jag inte har fått det mejlet ;-)

Ha det gott min vän!
Jag blir GALEN på sånt jag inte förstår! (och det kan vara mycket)

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina