Fortsätt till huvudinnehåll

En award och några sanningar.

För rätt så länge sen så fick jag en award av Ingela och den går ut på det att jag ska berätta 8 sanningar om mej själv och sedan skicka Awarden vidare till 8 andra bloggare. Lika svåra är båda uppgifterna.. *ler* Vem vill berätta sanningar om sej själv...?? Men jag ska försöka göra mitt bästa ;o))




1. Har inga barn. Och lider inte av det. Jag menar som så, att det har aldrig varit ett bekymmer för mej.

2. Är inte särskilt social längre. Något av en erimit kanske man kan säga.

3. Tycker att det är irriterande med mobiltelefoner. Även om dom är bra att ha när man måste ringa... ;o)

4. Slutade röka för 25 år sen. Rökte 2 paket om dagen.

5. Har få vänner, men desto fler bekanta. Är väldigt lojal mot dom jag räknar till mina vänner.

6. Jag är fenomenal på att inte göra någonting. *ler* Kan liksom ta det lugnt.... Det som inte blir gjort idag kan göras imorgon. Eller någon annan dag.....

7. Är väldigt rakt på sak. Vilket inte alltid uppskattas... Men det spar tid tycker jag ;o))

8. Jobbar dagligen på att bli en bättre människa....

Det var sanningarna om mej... Nu är det då meningen att jag ska ge awarden vidare till 8 bloggare... Men vem ska jag ge den till...? Det är så svårt att välja.... Så jag ber alla dom som känner sej manade att berätta sanningar om sej själv att ta emot awarden. Snälla gör mej den tjänsten..... ;o))

Tina












Kommentarer

Ingela sa…
Hej på dej Tina!

Kul att ta del av dina sanningar!

Viktigt att vara lojal emot sina vänner och att sträva efter att vara en god människa måste eller ska jag säga borde vara en ledstjärna för oss alla!

Länken till mig fungerade inte, nu måste jag bara fråga hur gjorde du kopierade du min adress i webbfönstret. Det här är ett mysterium som heter duga, tycker jag. Min plats har ju inte upphört HALLÅ: jag finns på http://hallplats-ahus.blogspot.com/

Kram Ingela
Kamomilla sa…
Halloj!
Blogger bråkar och jag kan bara kommentera vissa bloggar. Tycker du beskrivit dig ganska bra :)
Kamomilla sa…
Sidu, det gick ju att kommentera din i alla fall!
Ingrid sa…
Så roligt att få ta del av dina sanningar. Jag tycker att de gav en bild av en ärlig och uppriktig människa.

Varma kramar!
/Ingrid
Åsa! sa…
Att jobba varje dag på att bli en bättre människa är en fantastisk strävan, det borde alla människor göra...
Anonym sa…
Grattis till award!
Kul att höra dina sanningar!

När jag skrev dagens inlägg var jag tvungen att tänka på dig. Har en känsla av att du kanske känner igen dig lite...??

Ha en skön vecka!
Kram Elle
Anonym sa…
Oj, om den är i limiterad upplaga, vad gör jag när den är slut??!!

Vad lustigt att du skrev om hudens ph. Min granne provade den nämligen och hon menade att den luktade bättre på mig!
I just löööööv it!
Som gjort för mig, verkligen!
Min hud gillar den, vilken tur!

Skicka mig din adress, så sänder jag dig en parfymerad provsticka!
*haha*

Kram Elle
Anonym sa…
larde sig mycket

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina