Fortsätt till huvudinnehåll

Tillbaks i vardagen.

Sådär ja.... Nu är resan till Helsingfors gjord. Vännen A hemkörd och ärendena uträttade. Nu får jag lägga mej ner och bara vara sjuk. Skönt!! På färjan hem igår kväll orkade jag inte hålla mej vaken längre än till kl 8. Men lika bra det för jag var ju tvungen att kliva upp strax innan 4 nu i morse. Okristlig tid kan det tyckas, men en får vara glad åt att dom kör till vår lilla ö....
Fast egentligen ska det nog vara så att rederierna ska vara glada åt att vår lilla ö finns för då kan dom fortfarande sälja "taxfree".... *ler* (att jag använder citationstecken beror på att dagens taxfree inte är sån som den har varit, det var bättre förr!!)

Vännen A hade med sej Förkylnigshonung åt mej och det dricker jag nu i väntan på att veden i köksspisen ska brinna ner så jag kan fortsätta nattens sömn.... Om det är gott..?? Smakar mest eukalyptus, så tycker man om den smaken så är det nog gott. Men den gör bra verkan, öppnar liksom upp "rören"... ;o))
Till sist en liten påminnelse till alla som deltagit i utlottningen och vunnit... Om du inte har mailat din adress, vilket dom flesta har gjort, tack för det, maila den till mej om du vill att jag ska skicka vinsten åt dej i början av nästa vecka.....

Tina

Kommentarer

Men uschan då, god bedring!
Cecilia sa…
Krya på dig! Man kan aldrig riktigt snabba på en förkylning, bara lindra symptom och vänta ut så försök att vila dig ordentligt nu!
Ingela sa…
Tänker på dig hoppas att du nu har somnat om lugnad av honungen!

Idag är det fredag och ikväll ska vi kanske båda ut och dansa med gänget?

Ha det så gott det går tänker Ingela!
tintti sa…
Hej! Kan nästan inte tro på att jag haft sån tur att jag vunnit på din utlottning o till råga på allt en parfym!! Mitt leende är så brett att det gör ont i kinderna :)
Min adress: T. Lahti Åskvägen 1 B 00720 Helsingfors
Fru Venus sa…
Krya på dig vännen, jag hämtar min vinst, om det är ok? :-) KRAM
Krya på dig, Tina!

Sorry att jag inte skickat min adress - hur dum får man vara egentligen?! Tänk om jag skulle missa min överraskning! Det är det här med kafeterian, allt snurrar runt det...

Tusen tack oxå för länken till mig - så himla gullig du är!

Kram, kram och se nu till att bli frisk snabbt (så att du orkar gå till Posten...hihi)!
Caja: sa…
Krya på dig kramar kommer härifrån, hoppas du trots allt får en skön helg/caja
Ingrid sa…
Du får krya på dig Tina!

Det var ju tur att du orkade med Helsingforsresan, men jag förstår att du inte var riktigt i form och det kommer väl efter nu när du kommit hem. (Lite nyfiket kanske, men vad heter ön du bor på, svara bara om du vill!)

Kram och ha det så gott!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina