Fortsätt till huvudinnehåll

Sånt som man blir glad av...

Visst blir man glad när någon ger bort så här mycket garn.... ;o)) Hemspunnet yllegarn. Och en hel påse med akryl- och bomullsgarn. Man blir bara så där underbart härligt glad......
Har gått här och klappat om garnet i veckor och funderat på vad det ska bli av det. En kofta kanske. Och medans jag funderar så gör jag mormorsrutor... Och klappar på yllegarnet..
Tyvärr är bilderna lite fisiga... Ljuset blev dåligt när jag kom på att dom skulle fotas..
Idag är det dags att börja göra rätt för lönen. Förkylningen har gett med sej lite, är feberfri men har istället en väldigt retsam hosta och lock för öronen. Men det ska väl gå att jobba med det..

Idag har jag även fått iväg vinstena i lotteriet, så senast i början av nästa vecka ska dom vara framme. Det blev en rejäl påse att bära till posten..... ;o))
Tjingeling!
Tina

Kommentarer

OJ! Så mycket garn! Jag brukar gulla mina knappar, sortera och så. fast jag kan ju klappa mina tyger förståss...*känner igen känslan*
Ingrid sa…
Spänningen stiger!!
Anonym sa…
Hej!
väntar med spänning på vad du stickar/virkar av garnerna....
Arbetsglädje!!!!!
Anita/H:fors
Vilken skatt det måste vara för den som kan sticka och virka!
Så mycket fint man kan göra av mormorsrutor!

Trevlig kväll!
Agneta
Fru Venus sa…
Min vinst var uppskattad här hemma :-)
Kamomilla sa…
Vilka garnmängder! Måste ju nog vara lycka för dig! :)
Hihi, jag tycker att det ör jätteroligt att ge bort garn jag eftersom jag inte stickar! Vi hade massor av garn efter Dimitris mamma, men nu är det slut. Känns skönt att det kommer till användning istället för att bara ligga i stora högar. (Om jag hade vetat att jag skulle börja blogga skulle jag ha sparat till utlottningar!hihi)

Nu såg jag det du skrivit om snabela:et och faktum är att jag får jättemycket skräppost till min mailadress som syns på bloggen, så nu ska jag göra något åt det! Tack för tipset!
Monkan sa…
Ja får du chansen, så passa på att testa frivoliteter! Vilken underbar skatt du har, ett helt berg av garn :) Och mormorsrutor, de är ju så fina. Du kan ju t.ex göra en fin sommarkudde av dina rutor, så härliga färger. Och klart man vill ha kläder av mormorsrutor :) jag vill göra en sån här kjol, och kanske en kofta.
Ingela sa…
Vilken vän du har! Hon känner dig och vet vad som gör dig glad. Att planera, titta på, känna så härligt!
Caja: sa…
Oj vbad mycket fint garn...det skulle jag kunna ha som fotbad...varmt och skönt ;-)

kram på dig/caja
Åsa! sa…
Så skönt att du mår bättre!
Vilken härlig hög med garn, härliga färger. Kul att du vill vara med i vår utlotning. Ha en bra dag. Kram från oss.
Ninette sa…
Åh, vilka fina garn! Hoppas du blir frisk snart!
VAd härligt! Det är ju vackert bara att ha i en hylla och titta på. Så fina färger.
Kram
Kerstin

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina