Fortsätt till huvudinnehåll

I'm hooked...

Jo då, nog har han mej på kroken, Mr Don Draper ;o))
Har sett dom första 3 säsongerna och väntar med iver på att den fjärde ska komma ut till försäljning. MAD MEN har visats på såna kanaler som jag inte har och därför har jag valt att köpa den istället.


Eftersom jag ofta är på resande fot så missar jag lätt avsnitt om jag börjar följa nån serie. Och när man nu för tiden kan man komma över dom till en billig penning så föredrar jag att köpa. Ladda ner har jag inte börjat med...

(Tittar jag mycket på Tv...? Nej, det gör jag inte, men när jag handarbetar så har jag den på. Pysslar jag med något annat så är den avstängd. Och jag har en gammal "tjock-tv" för en sån duger så bra åt mej ;o) Några knappar har lossnat men den funkar ändå... *ler*)

Varför denna förtjusning i Mad men??? Är väldigt förtjust i att titta på 50 och 60-tals kläder och inredning. Den är bra gjord och serien visar även hur vår utveckling gått framåt. Det finns spänning i den, och så finns Don Draper.... *suckar trånande*

Så var det dags att ta itu med arbetet igen. Och det innebär mindre (inga?) kommentarer från mej på era sidor. Men med god tur hinner jag med en titt här och där och kanske ett inlägg, men i det stora hela är det datorfritt när jag arbetar. (Trist jobb va..??? *ler*)

Uppdatering: ni som ska eller möjligtvis funderar på att gå på Kista mässan Rum och Trädgård titta in till Tekla. Hon har viktig information för bloggare.

Tina

Kommentarer

Åsa! sa…
Datorfritt arbete är det inte många som har idag!
Fru Venus sa…
Oj, måste titta in hos Tekla då, vi ska dit :-) Och du, får man låna Mad Men sen? *visslar* Ha en bra jobbvecka, mailat dig, kram!
Elle sa…
Ingen serie jag känner igen...tror jag. Kanske den kommer hit den med?

Jobba inte ihjäl dig!
Kram ♥
Mad men, den har jag inte sett. Men mina (stora) barn verkar älska den. De har också köpt allt som kommit ut.

Tack för din kommentar! Som du sa, man kan bara titta in och säga hej. Det ska jag tänka på.

Ha det bra!
Agneta

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina