Fortsätt till huvudinnehåll

Utmaning........

Fick en utmaning av Fru Venus i förra veckan och nu har jag klurat på frågorna ett tag och här kommer dom:

1. Hur gammal är du om 5 år? Då fyller jag jämnt....

2. Vem var den sista du träffade? Kassörskan i bybutiken i förrgår.

3. Hur lång är du? 165 (tror jag....?)

4. Vilken var den senaste film du sett? Bröllopsfotografen (på dvd)

5. Vem ringde du senast? Systerdotterns ex.. (han kan det där med datorer *ler*)

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till en arbetskamrat: nyt se tiedetään, se ei oo papin lapsi.. ja Donnalla on ongelmia työpaikalla.. *skrattar*

7. Vad är dagens planer? Åka till stan, boka resa till Sverige, köpa garn till mormorsrutorna, köpa målarfärg, hinna hem ifall systerdotterns ex kommer.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Helst ringer jag...

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Begravda.

10. När såg du senast din mamma? 2003

11. Vilken ögonfärg har du? Blågrågröna, som blir svarta om jag ilsknar till ;o))

12. När vaknade du idag? Runt 9 på ett ungefär.

13. Har du någongång hittat en katt? Nej. Men däremot en skogsmus som jag höll i ett akvarium (utan vatten...) tills den rymde därifrån.. Farsan var galen....

14. Vilken är din favoritplats? Min egen gård.

15. Vilken plats föredrar du minst? Platser där det finns dåliga energier.....

16. Var tror du att du befinner dej om 10 år? Precis här, men kanske med en nyare dator ;o)

17. Vad skrämde dej som barn? Fyllon..

18. Vem fick dej att skratta senast? Kjell Bergqvist rollfigur i filmen jag såg igår kväll.

19. Är du för ung att äga vinylskivor? *skrattar* nej då!

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder? Beror på vem jag sover med och var jag sover.

22. Hur många kuddar har du sängen? 1 st. liten kudde

23. Hur många landskap har du bott i? 3

24. Har du nångång spytt på fyllan? Många gånger. Tror inte att jag tål sprit.. ;o))

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Raggsockor året runt.

26. Är du social? Nej, inte nu längre.

27. Vilken är din favoritglass? LCHFare som jag är så äter jag ju inte glass, MEN nångång kan jag slå till om det finns salmiaksglass. Inte nån jäkla lakritsglass, utan salmiak ska det vara ;o)

28. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? (en-miljon-euro...?) Då skulle jag renovera färdigt huset, kanske bygga ut lite och fixa trädgården. Kanske köpa ett hus till. Och så skulle jag betala bort en nära väns skulder, och skänka bort en del. Och köpa en snöslunga!

29. Tycker du om kina-mat? Ja.

30. Tycker du om kaffe? JA, i alla former, men alltid med mjölk, utom när det är kaffe och avec.

31. Vad dricker du till frukost? Hemma kaffe, på jobbet te.

32. Sover du på någon särskild sida? Beror på var jag sover någonstans......

33. Kan du spela poker? Lite...

34. Tycker du om att mysa? Myser hela tiden...

35. Är du en beroende människa? Nej.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.

37. Vill du ha barn? Nej.

38. Kan du några andra språk än svenska? Finska och engelska. Och kroppspråket...

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, men däremot brandbil.

40. Föredrar du havet eller pool? Beror på vilket hav...

41. Vad spenderar du helst pengar på? Min trivsel.

42. Äger du dyra smycken? Nej. Använder inte smycken längre.

43. Har du någongång testat narkotika? Nej. Fick en haschklimp en gång men visste inte vad jag skulle göra med den så jag slängde bort den....

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ostomelett.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Anneli heter hon och jobbar på mitt jobb ibland.

46. Välj ett ärr på din kropp? Vänster smalben.

47. Vad har du för ringsignal? Olika melodier beroende på vem som ringer.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej.

49. Flirtar du mycket? Har kommit av mej med det. Kanske för att jag blivit osocial...

50. Var togs din profilbild för din blogg? Vid havet.

51. Kan du byta olja på bilen? Om jag måste, men jag måste inte....

52. Har du fått fortkörningsböter? Ja.

53. Vilke var den senaste bok du läste? Leif G W Perssons Lindamordet.

54. Läser du dagstidningen? Ja på nätet.

55. Prenumerar du på nån veckotidning? Nej.

56. Dansar du i bilen?.........??? Hur gör man då???

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Ålandsradio med Firardax.....

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? "Bet." på en räkning

59. När var du i kyrkan senast? Minns inte.

60. Vilka personer utmanar du? Elle, Tilda och Kyllikki



Många frågor att svara på, men rätt så roligt när jag kom igång. ;o)))



Tina

Kommentarer

Fru Venus sa…
Tack :-) Det var kul!
Ingrid sa…
Det var en dryg utmaning som avslöjade en hel del om dig. Kul!

Ha en fin måndag! (Här skiner SOLEN)
Elle sa…
Ok...varför fick jag en konstig känsla när jag började läsa ditt inlägg? Hade jag en föraning?
Är jag människokännare? Ett offer?
*haha*
Det var en hel del att svara på. Det får jag ta när jag har mer tid.
Ok, jag antar utmaningen!!!

Ha en skön dag!
Kram Elle
Anonym sa…
Jag skall svara senare.Är det på min egen sida som jag skall göra det?

Nu virkar jag en pytteliten docka:)
Ha det riktigt härligt idag!
Kram Kyllikki
Jejje sa…
spännande att få läsa lite om dig:)ha en bra dag:)

/jejje
Åsa! sa…
Gisses det var många frågor det, roligt att läsa! Må gott
tilda sa…
Hoppsan !Jag hickade till mot slutet... Spännande att ha blivit utmanad. Skall grubbla lite på svaren innan jag tar itu med saken!!! Tack för utmaningen:)

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina