Fortsätt till huvudinnehåll

Mera loppisfynd.

Befinner mej i Norrtälje just nu. Hos systerdottern. Vi har fixat lite i hennes och sambons lägenhet. .(sambon är inte hemma.. *ler* så vi fick jobba på bäst vi ville..) Besök hos Myrorna har det blivit och en sväng till Skärholmen. Lite smått och gott har jag hittat. Men först tänkte jag visa några grejer som jag hittade på rundan hemma i mellandagarna.

En Visseljohanna var jag ju bara tvungen att köpa då jag fick den för 3 e. Perfekt att ha på vedspisen. Då har jag alltid varmt vatten till kaffe och te..... När jag nu ändå eldar alltså.
Vid köptillfället såg den inte så häv ut men jag såg möjligheterna :o)) Först löste jag upp lite maskindiskmedel i varmt vatten i en stor hink, sen fyllde jag hinken helt med vatten och sänkte ner pannan i hinken. Där fick den ligga över natten och nästa dag var det bara att diska ur den. Alla beläggningar lossade hur lätt som helst. (undrar vad det är för gift i maskindiskmedel...?)
Fyndade även en söt vas för 1 e. Blir perfekt att ha prästkragar i ;o) Den ser lite frostad ut på några ställen när den är torr, och dom "fläckarna" lossnade inte men det gör inget för det är vatten i den när den står framme...

Vaser är något som jag haft lite dåligt av. Alltså haft... Nu har jag av dom så att jag klarar en större anstormning av buketter... ;o))

Tina

Kommentarer

Fru Venus sa…
Smart idé det där att hela tiden ha varmt vatten :-) Jag kan tala om att vi har en obducent i släkten, och han talade om att man ser i folks magsäckar om de har haft diskmaskin i hemmet, så mycket av "giftet" är kvar på tallrikarna när vi äter!? :-(( Ha det så bra! KRAM! :-)
4U2 sa…
Men, stämmer det Fr V skriver? Min mage full av diskmedel?
Åsa! sa…
Maskindisk, det är grejer det. På jobbet hade de bränt vid en gryta, la maskindisk i, och nästa morgon var det igen botten kvar!!!
Ingrid sa…
Maskindiskmedel det är grejor det!
Men jag blir ju lite skrämd när jag läser Fru Venus kommentar!
Caja: sa…
Mitt loppisfynd igår blev en zinkbytta och en trasmatta.

Låtsas som om jag inte har läst FV's inlägg...skygglappar på!!

Ha en fin kväll/caja
Tina sa…
*skrattar*

Jag har oxå hört det där med obducenten och maskindiskmedel. Men någon klok (hoppas jag det var) människa sa att det är sköljmedlet som syns i tarmarna... Så jag kör inte med det.

Det där med kastrullen på Åsas jobb kan jag inte sluta skratta åt, även om det är en ganska hemsk sak......
Anonym sa…
En sådan visseljohanna tänkte jag på häromdagen då jag tittade på kaffekokare i en affärs fönster.
Maskindiskmedel måste bara vara full av gifter?!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina