Fortsätt till huvudinnehåll

Lycka är.....

Jaa, vad är lycka...?? En sak är den bestämt. Den är induviduell!! Och mäts efter humör och livssituation. Och en människas lycka kan vara en annans olycka. Osv i all oändlighet...

Men för mej är det lycka just nu, (förutom att ha flera lediga dagar framför mej), fyndet jag hittade i min väska när jag packade upp den idag. SVÄRDET OCH SPIRAN, jippii!! Köpte ju den i förra veckan och hade helt glömt bort det... Blev nämligen tipsad om den av Fru Venus då när den gick på TV i början av månaden. Såg första avsnittet, men missade andra och tredje pga resor, och då beslöt jag mej för att köpa serien. Tittar gärna på serier och filmer när jag handarbetar, och ofta missar jag händelser pga för stor koncentration på handarbetet... Då är det bra att kunna spola tillbaks ;o)) Köpte även tredje säsongen av McLeods döttrar för det är en serie som jag tittade på när jag bodde i Åbo. Det är alltså lycka för mej idag... ;o)) Så mej är det inte svårt att göra lycklig *gapskrattar* Inte är det svårt heller att få mej glad. Inatt när jag läste Elles inlägg om shoppingturen med sin man så hade jag svårt att sluta skratta. Kände mej så konstigt glad efteråt.... Läs inlägget!!! ;0)

Vädret här visar sej från sin bästa sida. Vi har minus 2, klartljusblå himmel, strålande sol och veckogammal snö, så något TVtittande blir det inte idag. Måste ut och skotta bort vallarna som vinden puffat till min gård. Dom har lovat mildare så till dess måste snön bort.

Lovade göra ett inlägg om mascaror och deras egenskaper och det är på gång. Låt mej packa upp först och vakna till.... ;o))

Tina


Kommentarer

Ingela sa…
Hej du!

Vad kul att du gav dig till känna på min blogg, så kunde jag besöka dig idag :-)
Ja, nu har ju jag varit hos dig förut, det minns jag men har sen inte hittat hit fler gånger förrän då nu. Lycka det är en känsla som vi gillar... faktiskt är det rätt lätt att göra mig lycklig. Har med åren kommit på att lyckligast blir jag för det som ligger i det vardagliga gärna med liten guldkant... som en video till en strålande serie som ju svärdet och spiran är. Vet du, jag hörde häromdagen att böckerna är ommöjligt ett strå vassare. Så nu står de på min läsalista.

Ingela i Åhus
Kamomilla sa…
hej vännen!
Lycka för mig var ett visst paket som jag fick förra veckan!! jag är så GLAD!!!
Elle sa…
Svärdet och spiran visades i tysk tv nyligen. Toppenserie!

Tack för ditt kompliment och gullig kommentar. Det värmer och ger mig kraft att fortsätta att spinna vidare pa idén om att faktiskt skriva en bok...

Skulle behöva lite sminktips...ser fram emot nästa lektion!*ler*

Ha en fin kväll!
Kram Elle
Caja: sa…
Det sitter fint med lite vardagslycka då och då!

kram/caja
Fru Venus sa…
Åh...jag vill se dom på nytt, missade ju andra avsnittet! Vill du låna böckerna? Jag skulle bli lycklig av att sätta mig i en soffa med dig ett dygn och titta på serien, dricka vin och prata ;-) Eller en loppisrunda!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina