Fortsätt till huvudinnehåll

Får jag presentera.........

Skulle lägga upp lite bilder på grejer jag fyndat. Men det gick inte. Blogger vill inte jobba ihop med mej idag ;o)) Men en bild fick jag upplagd, och det är min senaste lampa. Som inte lyser upp så mycket men är desto trevligare i sin "tokighet". Fulsnygg sa M och jag.... Förästen så var det hon som hittade den (hon har en äkta loppisradar i sin blick, tacksamt att ha henne med.)
Hela 5e fick jag hosta upp för denna skapelse, men det är han värd. Och att det är en han kan ni ge er den på..... ;o)) Här kommer det bara in karlar. Döpt blev han oxå, till Hugo. Och tills jag kommer på var han ska bo får han hålla Påskharen sällskap i köket. Lille Hugo... *kärlek*

I dag har Lillasyster varit på besök, och fått sina ögonbryn plockade och färgade. Och druckit latte.... Men den här gången gjorde jag "snabb-sådan", med pulverkaffe.... Fy på mej!! Ska göra riktig-sådan nästa gång. Lovar!
Hon höll inte på att komma ut från min gård pga snön, som packat sej tjock, och hennes bil är så tung så den bara slirar... I avsaknad av en sandlåda att ta sand från så löste jag det med kvinnlig logik. Satte ett badlakan under hjulen... *skrattar* Det fungerar!! Upp kom hon på stora vägen....

Här snöar det igen. Efter ett dygns uppehåll. Och vi har ca -5, en lagom temperatur tycker jag.
Men mera snö är jag inte sugen på. För snart vet jag inte vart jag sätta den. Det börjar bli fullt på gården.

Tina



Kommentarer

Fru Venus sa…
Badlakan, vad smart!! :-)))
tilda sa…
Jaha, då lärde man sig något igen! Badlakan tycks duga till allt möjligt... Fin Hugo !
Elle sa…
Gäller att ha ett badlakan i bilen! *haha*
Att jag har det är nog troligare under sommarlovet.
Kul att du kollade förbi hos mig idag. Det var inte pulverkaffe jag hade..fy...
Ha en skön kväll!
Kram Elle
Tina sa…
Jodå flickor... Badlakan är bra till mycket ;o))
4U2 sa…
Nej, det finns inte riktigt plats med mer snö.
Carola sa…
Vilken snygg lampa (jag håller med, riktigt fulsnygg! :) ) och vad roligt att gå på loppis. Jag älskar loppis!

Det var ett lisitgt knep med badlakan i snön. Smarta lösningar är alltid roligt!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina