Fortsätt till huvudinnehåll

Borta bra.................

Så var den resan gjord. Lite tungt är det att vara utan våra dagsbåtar (båda 2 ligger på dock just nu). Så för att ta sej till Sverige måste man åka till Sthlm och då går båtarna sent på natten eller mitt i natten. Jag valde mitt i natten.... Så det blev att sova i intervaller. Först lite hemma och sen lite på båten.

Väl i Sthlm blev jag mött av en polis som bad mej blåsa, och det gjorde jag så gärna, för sista vinglaset tog jag i mellandagarna.... ;o)) Om inte besöket hos Elle räknas....??!

Sen dök Systerdottern upp och vi begav oss till myrorna i Värtahamnen/Ropsten. Vi tog god tid på oss där och plöjde igenom affären ganska nogrannt. Hittad en hel del smått och gott men ingen sån där hurts som jag var ute efter.. Sen tog vi även en sväng till Skärholmen (pga gratis parkering).Tittade in hos Lagerhaus som har lite roliga inredningsgrejer, men väldigt rörigt och mycket krims-krams. Tycker jag.... Där köpte vi lite smått och gott.

Bland annat kakeldekoren till Systerdotterns kök, som hon började sätta upp kl 01.00 på natten. Vi gick väl på övervarv båda två... Men lite färg i köket piggade upp. Nu tänkte jag inte på att ta före bilder... Och var jag tvungen att ta kortet med blixt då det var dåligt med ljus även nästa dag.
Bordstabbletterna är oxå från Lagerhaus och tillsammans med kakeldekoren blev det genast mycket piggare i köket.
På vägen till Sthlm strax utanför Norrtälje passerade jag en outlet och kunde inte motstå frestelsen att gå in. Och oj oj oj vad grejer dom hade där. Köpte 2 mattor till sovrummet för 59:-/st och kommer säkert att besöka dom igen, när jag har mera tid. Dom hade allt mellan himmel och jord ;o)) Och till bra priser.
Det fanns lampor, tavlor, kläder, (man fick t. ex 3st bommullströjor för 195:- sek), skor, lyktor, böcker och en hel massa annat.
Och arbetskläder.... (Ursäkta den dåliga bildkvaliteen, men var tvungen att ta bilden så att ni skulle tro mej.....)
När jag väl kom till Sthlm så missade jag avfarten till Stadsgården pga en långtradare som skymde skylten och sen snurrade jag runt i stan med omnejd i en och en halv timme och försökte hitta Slussen... Vid varje rödljus bad jag till Gud att jag inte skulle missa båten... ;o)) Till slut fick jag syn på Slottet och sen bara körde jag med gasen i boten och hann fram i tid.

Det är så länge sen som jag har åkt med bilen från Stadsgården och dom har byggt om sen dess så det var inte konstigt att jag tappade bort mej. Brukar alltid åka från Värtahamnen...

Men jag var förutseende och räknade på ett par extra timmar på bilresan till Sthlm. Klokt gjort av mej.... ;o))

Resan över var trist för den tog 7 timmar (mot dom vanliga 2 med dagsbåtarna...) Och dom är ju nöjesbåtar så att bara få sitta i lugn och ro och läsa var svårt... Men jag träffade en hel del gamla bekanta och det var trevligt. Bl a en kille som jag jobbat med i slutet av 80-talet och som jag inte sett på 10 år, och bara det var värt den trista överfarten... ;o))

Idag ska jag gå igenom mina inköp, bl a en matta till vardagsrummet, en äppelgrön, den förra är knallröd (hallå där Fru Venus, jag gillar oxå rött *ler*). I övrigt ska jag inte göra så mycket annat..

Tina

Kommentarer

Anonym sa…
Tack för ett par mysiga dagar moster! E så glad att just DU e min moster. Inte alla som har en sån bra moster :) Har packat allt nu å väntar på att min komis C ska komma å köra mig till arlanda men innan ska vi via loppis där vid cocos bollar (som vi kallar de).
Ha de bra på jobbet så hörs vi, STOR KRAM
Fru Venus sa…
Oj, vilken drive! Har missat det där stället i Norrtälje!? Du vet var du kan lämna mattan om den inte passar ;-) Kram
Caja: sa…
Nu är det freeedag och "förfest" inne hos mig, välkommen/caja
Blev jättefint i köket med lite färg! Verkligt fina bordsunderlägg oxå! Kul, kul!

Finns det nån bättre shoppingtherapy än att fynda på rea?!

Förstår att din systerdotter gillar dig!
Caja: sa…
Den lampan hade jag velat ha!!!/caja

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina