Fortsätt till huvudinnehåll

Lite tips från jobbet...

Jag vill tipsa om ett par mascaror. Det är nämligen så att "Kanebo 38C" är väldigt populär, har jag märkt.... Nuförtiden heter den Sensai 38C men det är exakt samma produkt som innan. Förr var den vit och svart, nu är den helsvart... Dom flesta kvinnor jag stött på säger att dom äääälskar 38:an, men det finns dom som avskyr den, tycker att den är svår att rengöra.

Dom som avskyr den förstår inte att den har en speciell teknologi. Den stöter bort vatten, precis så som reklamen säger, men den lossnar endast med vatten. 38 GRADIG SÅDAN. Man kan gråta, simma och vistas i regn utan att den lossnar, eller flyter ut..... Så då är det ju klart som korvspad att den inte lossnar med ett litet skvalp. Blöt upp bommullspadsen eller tvätttrasan med 38 gradigt vatten och badda ögat i MINST 30 sekunder, helst lite längre... GNUGGA INTE! Då lossar bara fransarna. Formulan behöver dränkas i vatten, då tvingas den suga åt sej av vätskan och börjar svälla. Det är då som den släpper sitt grepp om fransen. Och står du i duschen så sköter det sej nästan själv......
Vad många inte vet är att Clinique har en likadan mascara. Fungerar exakt lika som Sensai....

Och Estee Lauder har oxå en. MIN FAVORIT.... ;o) Varför favorit..? Jo, för den smälter i kontakten med det varma vattnet. Lossar alltså jätte smidigt. Och sitter jätte bra. Klarar både regn och snyftfilmer... Mi laik jätte mycket...

Tina

Kommentarer

Fru Venus sa…
Jag ÄLSKAR Kanebo/Sensai´s, när jag nu sminkar mig, sitter som berget när det ska, duschen eller lite varmt vatten så är den borta, behöver inget annat jox! Hade ingen aning om de båda andra, kanske ska testa, synd bara att de kostar så för.... ;-) Hoppas det går bra på jobbet, kram!
Kamomilla sa…
Vore nåt för mig som haft ett rinnande öga i en hel vecka.. Allt smink rinner ut när ögat svämmar över.. :(
Men fattig studerande har inte råd med några utsvävningar. :(
TAck för bra tips. Då ska jag prova Lauder nästa gång jag köper mascara.
Kerstin
Hm, låter intressant. Estee Lauder vad står det sedan...Double Wear?
Åsa! sa…
Bra tips! Finns det något tråkigare än mascaror som rinner i svarta fåror ner för ansiktet!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina