Fortsätt till huvudinnehåll

Sovrummet.

Häromkvällen kom jag på att jag inte tycker om min sovrumstapet... Inte alls. Inte nu längre. Egentligen skulle jag ha köpt "rosentapet", för en sån har jag alltid drömt om, men när jag besökte Laura Ashley i Helsingfors så hade dom ingen sån. Varken i butiken eller i katalogen, alltså en sån som jag ville ha... Och sen så skulle det ju vara tyg till den oxå. Tänkte klä en stol med samma mönster.
Nu har jag ju inte den här tapeten på alla väggar utan bara som fondvägg. Och jag har haft jätte svårt att komma på vilken färg det ska vara på gardinerna likaså nattduksborden. Tyget finns klart men det har bara inte känts rätt... Har hela tiden stört mej på något, har bara inte kunnat komma på vad... Och häromkvällen bara klack det till -jag gillar inte min tapet!!
Så nu funderar jag på att måla över den... Bara sådär rakt av. För jag vill kunna välja lakan och gardiner efter mitt humör och inte efter en tapet som inte tilltalar mej längre. Känns skönt att kunna erkänna det... ;o) För jag tyckte att den var fin när jag köpte den, annars hade jag inte betalat så mycket för den som jag gjorde.
Dagen har gått åt till att städa ur smink/skönhetsgarderoben (ja, jag har en hel garderob som jag kan använda till det.... lyx..) Jag bara lägger in grejer där och glömmer bort vad jag har, och sen så köper jag nytt. Dumt.. Så idag gick jag igenom nästan allt och plockade bort sånt som vännen M ska få. Hon har tre döttrar som säkert kommer att uppskatta grejerna. Det blir ju så när man är i branchen, att man samlar på sej ett och annat onödigt. Men det var skönt att göra en sån där Feng Shui grej :o)
Borde göra det på flera ställen här i huset....
Imorgon bär det iväg på Extraknäcket. Näst sista gången. Ska göra tre dagar till i nästa månad och sen är det slut för denna gång. Och lika bra så, för det skulle ha blivit lite för tungt med bara 9 dagar hemma per månad...
Kom ihåg att vara med i tävlingen hos Nordljus. Någon kommer att vinna klockan och det kan vara du....
Tina

Kommentarer

Re-dizain sa…
Hej Tina och tack för att du fick mig skratta då jag läste din kommentar.det är lätt att fastna då man hamnar rätt:)
Dina funderingar kring gardiner och andra prylar känner jag igen...brukar ha travar med tyg framme när det är dags att göra om ett hörn. Har du funderat på att måla tapet med ett tunt lager av en ljus färg så att det ser vintage ut? Då blir inte mönstret och färgerna så dominanta.
Det med feng shui har jag funderat på en del...har massor med prylar som tynger mig så det är dags att rensa överallt:)
Kamomilla sa…
ja, det är bra att känna efter och erkänna fakta. Känns det inte bra så känns det inte- och då ska man göra nåt åt saken. Inred på magkänsla. det är mitt motto. och då byter jag gardiner fast mitt i natten om så krävs ;)
Mor Grön sa…
Jag förstår precis hur du menar...men samtidigt är det en shittan snygg tapet!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina