Fortsätt till huvudinnehåll

Punktering.

Så var denna runda av extraknäcket gjort. Men innan jag kom iväg var det rätt dramatiskt. I vanlig ordning såg jag till att ha god tid på mej att ta mej till färjan. Men när jag skulle slänga in väskan i bilen tyckte jag att ena däcket såg lite konstigt ut. Och mycket riktigt... Punktering!
Hjälp.. ropade jag för mej själv och blev lite matt i kroppen... Sen fick jag rätsida på mina tankar och började ringa runt efter någon som skulle kunna skjussa ner mej till hamnen. Fick tag på systerdotter V som hade tagit en "slapparlördag", hon gick hemma och myste i pyjamas och njöt av livet. Men när Moster hade panik så ställde hon upp. (Tusen tack för det!!) Och när jag gick iland idag så ställde Lillasyster upp med att skjussa runt mej till däckfirmorna. V berättade för mej i lördags att det finns nån slags sprayburk som man kan fylla "punkadäck" med och då täpper ämnet till eventuella små hål så att man kan ta sej från punkt 1 till punkt 2... Om ni förstår vad jag menar.. Och en sån ville jag ju ha för kommande tider, och om jag inte hade ett reservdäck i bilen.. (med mej vet man inte *ler* kan ha gett bort det) Så vi åkte till affären som säljer sådana grejer, och där träffade jag undomsvännen Bosse som tipsade om en billig och bra däckfirma. Tack för det kompis!! Så imorgon får Solbritt nya däck.. Lika bra att byta alla fyra så vet jag att jag har nya däck.... Och ett reservhjul fanns, som jag bytte under överinseende av Lillasyster.
Kanske lika bra att beställa vinterdäck på samma gång.. Om jag för en gångs skulle vara ute i god tid.. ;o))

Tina

Kommentarer

Hei Tina!

Tusen takk for Loppis-tipset ditt! Det har jeg sjekket ut!;)

Veldig snilt at du skrev en kommentar til meg!!:)

Ha en fin mandagskveld!

Klem fra Janniche, Duse Pasteller

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina