Fortsätt till huvudinnehåll

Myror i min trädgård.

Har inte haft nån "blogglust" på flera dagar. Det känns som om jag inte är riktigt "vän med mej själv", hur det nu ska förklaras.... Har helt enkelt inte haft lust med någonting. Varken med omgivningen eller med mej själv. Mina "nära" förstår det där, och låter mej vara tills jag hör av mej. Vilket känns skönt för då har jag ingen press på mej att vara trevlig och låssas bry mej om saker och ting som jag skiter fullkomligt f-n i just då... I den stunden..

Vad gör jag då när jag "försvinner"...? Jo jag stickar.. *skrattar* På löpande band. Och den här gången blev det babysockor. Och några par till lite äldre barn. Sticka är okej, men fy för den lede när man måste fästa trådarna. Försöker göra det efter varje par, men misslyckas oftast ;o)) Sen sitter jag där med 15-20 par som MÅSTE göras färdiga... Och svär över mej själv. Så dum man är....Gården har invaderats av citronfjärilar. Dom finns i massor men ändå lyckades jag inte få en bättre bild än den här. Den här såg riktigt ut att njuta när den sög i sej nektarn....
Och en av mina rosor lever troget vidare. Den ger inte upp trots avsaknad av vatten och gödsel. Det gläder mej! Och tids nog ska jag väl komma på nåt knep att hålla dom alla vid liv, eller byta jobb....
Har ett stort problem. MYROR. Stora skogsmyror har bosatt sej på min gård. Tror att dom har sitt bo i den gamla jordkällaren. Undrar om det är nån som vet hur man utrotar dom...?? Har provat med myrpulver, men i det här fallet tror jag att man behöver 10 kg... Med kanel, som jag läste någonstans, skulle vara bra. Fast där tror jag att det behövs 20 kg.... Nån som vet nåt bra knep som tar bort dom från min gård?? Dom är ju snälla förståss, inga pissmyror precis, men tyvärr så händer det att dom villar sej in i huset ibland, av misstag förmodar jag. Men om dom får traska på i fred så kan det ju hända att dom invaderar huset, och det går jag inte med på.
Kramiz
Tina


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina