Fortsätt till huvudinnehåll

En trött resenär.

Hej igen! Jag har varit ledig sen i tisdagsnatt, men följde med Lillesyrran tidigt på onsdagsmorgonen till landet i väst för att hämta hem en ny bil (egentligen var den lindrigt begagnad..) Det är alltid trevligare att ha sällskap på sådana resor. Och jag behövde ju inte göra mer än läsa lite skyltar och säga hur hon skulle köra, så inte var det så betungande. Men oj vad trött jag var efter den resan.....

Vi for på morgonen kl 8 (hade fått 4 tim sömn...) med den Röda båten och resan över gick bra. Väl framme fick vi vänta en halv timme på att Chauffören kom med bilen. (Det var första gången Syrran såg den... Så är det att bo på en ö ;o)) Man liksom köper allt på postorder...) Sen bar det av till Arlanda med Chauffören, för han ville bara hem efter 6 tim körande. När vi väl blivit av med honom var det dags att bekanta sej med bilen och rikta nosen mot dom Gula båtarna.

Men innan dess skulle vi shoppa lite. Och lite blev det. Tror att vi var för trötta för att orka koncentrera oss på det.


Har inte tagit några bilder på det som jag fyndade. Gör det när jag vaknat till.. Är fortfarande lite yr i skallen. Men lite smått och gott blev det, hönsnät, grep (typ högaffel) gardintyg, trädgårdsdekoration och blommor.

Hemresan gick med ilfart, båten var försenad med 25 minuter (resan tar 2 tim...!) Det var massor med bilar som skulle packas in. Som i en sardinburk!! Tack gode gud för att man fortfarande har lite rörlighet kvar i kroppen för på ett normalt sätt kunde man inte ta sej ur och i bilen på det bildäcket. Och tack för att man gått ner 20 kg för annars hade jag fått sitta kvar i bilen under resan..... Nå väl, vi hann med ett snabbt besök i Taxfreen och slänga i oss en varsin portion i ala carten + efterrätt. Den glassen var så god att jag nästan förlåter "sardinburks-varianten" på bildäck.... :o))


Så nu är det "Hem ljuva hem" i några dagar. Imorgon ska skrotet från gården hopperligen bort. Så har systerson T lovat. Håller tummarna!!!


Till sist en hälsning till alla er som gillar UTLOTTNINGAR. Kamomilla har utlottning på sin blogg. Ta och titta in där! Det håller på till söndag kl 18 finsk tid.


Kramiz Tina

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina