Fortsätt till huvudinnehåll

Svårt att förstå allt..

Nu har jag hållit på i flera timmar med att försöka få bloggen att se ut som den gjorde igår. Förstår inte vad det var som hände när jag satte in besöksräknaren. Helt plötsligt fick min sida en ny design... Som jag inte var nöjd med. *morrar lite*
Mailade bloggaren Kamomilla och frågade om råd men hon kunde tyvärr inte hjälpa till, och det förvånade mej inte alls.. Men hennes mail hjälpte så till vida att jag gjorde ett nytt försök, och voila', det ordnade upp sej.
Sen så påpekade Lillasyster att mina datum inte riktigt stämmer och det vet jag om.... Men har inte riktigt kommit på vad det är som kan vara fel där. Undersöker saken. Tillsvidare får ni hålla reda på datumen själv..
Så här ser mina golv ut, även om dom inte är så rena just nu.
Har målat dom 3 gånger med Tikkurilas golvfärg. Visserligen var det bara 50 kvadrat (gånger 3) som målades men jag hade blåsor på knäna efter det. Och JA, jag hade knäskydd. Satte även dit extra mjuk stoppning.... Till slut körde jag med yogaställningen "gäspande hunden" eller vad den nu heter den där man har rumpan i vädret.. Men målat blev det! Och jag bara älskar mina vita trägolv. Brädorna fanns under korkmattan.
Idag har jag även varit till frissan. Hon frågade hur jag ville ha det och jag svarade: Lite längre och lockigt.... Så nu är det lite längre men inte lockigt. Frissan menar att jag måste låta det växa lite och undrade om jag verkligen ville ha lockar, och påminde mej om en traumatisk händelse som hände mej långt innan jag fyllt 30. Så här var det: jag hade överaskandes fått lite extra pengar från oväntat håll och tyckte att en del av det skulle jag satsa på mej själv. Gick till en frisörsalong här på ön som skulle vara bra. Ägaren själv blev eld och lågor och skulle permanenta, klippa och färga enligt sista modet. Jag var nöjd. Satt snällt i stolen i 3-4 timmar (hon tog några andra emellan...) och när jag till sist var klar så såg jag ut som en nyfriserad pudel. Väl hemma försökte jag göra det bättre men tror inte att jag lyckades för när vi gick på nattklubb på kvällen kom det en äldre karl fram till mej och försökte lägga in en stöt. Jag upplyste honom om att han var allt för gammal för mej, varpå han svarar: "så mycket över 40 kan du ju inte vara".. Kul att höra när man inte fyllt 30..
Men nu när jag är friskt över 50 kan jag dra på munnen åt händelsen.
Nu ska jag slänga in en pinne i brasan och se på Lyxfällan.
Ha det gott!
Kram Tina

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina