Fortsätt till huvudinnehåll

Vet inte vad det beror på...

Det är nåt hos den här personen som gör att jag bara vill höra mera. Såg dokumentären om honom och redan då "fastnade" jag. Vet inte vad det är. Dialekten, ärligheten eller bara att han låter så äkta. Eller kan det vara hans humor...? Vet inte. Men jag tycker om.....


Om du vill lyssna på hans sommarprat kan du försöka med att titta in här http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/131417?programid=2071

Brukar roa mej med att lyssna på Sommarpratarna lite nu och då. T ex när jag vill minska på högen med sånt som ska strykas. Även om jag har haft lite svårt att hinna med det den senaste tiden. Har haft fullt upp. Besök från både fastlandet och Sverige, och senare firandet av en anrik 100-åring. Det är rederiet Gustaf Erikson som har fyllt år. Jag jobbade där i 7 år i ungdom. En tid full av nyttiga erfarenheter!

Och hur roligt var det inte att träffa arbetskamrater som man jobbat med för 30 år sen. Och att minnas! Särskilt sånt som man hade glömt.... Vi träffades ju i fjol oxå men i år kom det fler och man hade mera tid på sej att mingla runt. Hoppas att vi ska träffas nästa år igen och att vi bokar 2 dagar för det :o)

Tina


Kommentarer

jag såg också filmen och fick liknande känslor av att se och höra honom berätta. Tack för tipset och radioprogrammet.
Marina sa…
Jag har faktiskt vaken sett filmen eller lyssnat på radioprogrammet, men jag har i alla fall varit på Museet!
Hinner varken lyssna på radio eller stryka just nu. Men jag ser ljuset i tunneln. Snart börjar det lugna ner sig och då ska jag försöka "efterlyssna" på en del som jag missat.
Kram /Kerstin
Jag håller med dig, det är intressant att höra honom berätta om sitt liv med sådan värme och innerlighet. Sommarpratarna är verkligen guld och att de går att ladda ner i eterhand om man missat ett program är toppen. Vilken skatt!

Ta hand om dig Tina!

Kram Lotta
Outi sa…
Hej och det var verkligen roligt att få träffa deg och prata med deg..tack för en fin 100-års fest.
Fick faktiskt varit på Museet och kollat på utställningen med K.

Hoppas vi ses igjen.Skall iaf läsa din blogg.

Kram Outi

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina