Fortsätt till huvudinnehåll

BB och jag... BFF.

BB har en hel del tatueringar, såna där lite mindre, söta, lite här och där. Och jag har i snart 35 år funderat på att ta en. Snacka om att inte förhasta sej.... (Minns att jag stod med näsan tryckt mot Tattoo Jacks fönster i Rotterdam i slutet av 70-talet och drömde om en tatuering.) Nåja, den här gången ville jag överraska BB med en tatuering :o))) Nån riktig var det ju inte men jag hade roligt med den ett tag. Reagerade nämligen på det att M under sitt besök hos mej hade en tatuering (!!? inte alls hennes stil liksom..) Fick veta att hon fixat det på hennes senaste läger (M jobbar med barn som har diverse "hinder"), och att hon köpt några stycken på Tiimari. -Ville jag ha ett...? Jo men visst ville jag det!


Och klart att det skulle förevigas. (Den bleka är jag) Och nu funderar jag skarpt på att tatuera mej.....

Tina


Kommentarer

Marina sa…
Varför inte? Ingen kan ju påstå att du inte har övervägt det under en längre tid i alla fall...
tattooa dig! så får vi se hur det blev! agneta kram
Anonym sa…
Då blir du en äkta sjöman som har seglat på de sju haven
...): Fniss A.L
Elle sa…
Jag har funderat på att tatuera mina barns namn. Men jag behöver väl ett par år till innan jag bestämmer mig... ;-)
Fiffigt det där att köra en fuskvariant först för att känna av om det är dags eller inte. :)

Kram på dig
Monkan sa…
Tack för ditt lugnande besked om limpistolen :)

Tatuering, det kan vara ganska snyggt tycker jag, men inget jag skulle vilja ha själv.

Ah, har du varit i Stockholm! Såg dig inte :) Så ni besökte ABBA-museet. När det började pratas om att bygga museet tänkte jag att jag självklart skulle gå, men nu när det står klart så funderar jag på varför egentligen. Det jag gillar, älskar, är ju musiken, och jag har ju många skivor som jag kan lyssna på. Fast alla "fina" kläder skulle jag ju vilja se, och garva åt :) om de finns där eller på bild/video. Men det är ju en skam att de ersatt det gamla fina kråkslottet som stod där innan, med den nya fula lådan till byggnad så just det kan ju göra att jag inte går dit, i ren protest...

Jisses vilket megaprojekt du gjort med mormorsrutor, en hel filt. Jättefin, jag förstår att du är nöjd. Och jag förstår att du kanske mättat ditt virkbehov, för stunden :) Jag har börjat planera mormorsvirkande, köpt lite garn till att börja med, ska fundera lite mer på färgerna först bara.

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina