Fortsätt till huvudinnehåll

Glad!

Jag är så glad. Jätte jätte jätte glad...... ;o)) Men då har jag ännu inte sett räkningen på det här kalaset.


Men jag tänker som så att det är nog värt det. Ser ni det inbyggda myggnätet på bilden nedan...?? *ler* Och jag beställde persienner på samma gång. Och dom är mycket bättre än dom från 60-talet som jag hade. (även om jag annars älskar det mesta från 60-talet.)


För såhär såg en del av fönstren ut efter första vintern. Och då kändes det helt rätt att byta ut alla på en gång.

Som sagt, jag är så glad.........

Tina

Kommentarer

tilda sa…
Vet hur det känns, både att glädjas över nya fönster och att fasa för räkningen:)Men nog är dom värda sitt pris!
Kamomilla sa…
I värmekostnader kan man också räkna, så blir man ännu gladare!! :)

Härligt!
jag har inte glömt dina bilder förrsten, har bara inte hunnit. men ska nog åtgärda det!
Ingela sa…
Vilka fina fräscha fönster du har!

Det fanns ju ett visst behov av att byta, helt klart...

Smakar det så kostar det. Men du nu blir det kanske t.o.m roligt att putsa fönsterna om än tillfälligt...

Kram och god natt!
Fru Venus sa…
Och jag är GLAD för DIN skull :-) KRAM
Mina dagar sa…
Grattis till dom fina fönstren!

Ja vissa kostnader får man bara ta liksom;) Hoppas det inte blir allt för dyrt bara!

Kram Eva
Evashusotorp sa…
HEJ!
Jag använder oftast trälim när jag pysslar, det blir ju oxå genomskinligt och mycket billigare. Annars tar jag vilket decoupagelim som helst, tittar på priset där oxå, är kanske lite snål.
Ha det fint!
Kram / Eva
Elle sa…
Grattis till dina nya fönster! Man ser definitivt skillnaden. Det var nog mer än dags att byta ut dem.
Var glad, det har du all anledning till!
Kram !
tilda sa…
Synd att glaset hade spruckit:( Men det går ju lika bra utan!H.Tilda
Pia sa…
Tack för stödet, gulliga du!!!! Får se, om det nu funkar...

Kraaaam!
Ingrid sa…
Passa på och njut nu innan räkningen kommer. Men har man hus, tillhör det ju att underhålla det och nya fina fönster är verkligen en fröjd.

Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina