Fortsätt till huvudinnehåll

Det hjälper.

Jomenvisst hjälper det att hålla tummarna *ler*.......... Alla fönster har blivit bytta igår!! Jippii, jag är så här glad.
Jag måste ha varit en konstig syn i natt när jag hoppade av glädje runt huset med en ficklampa i handen. Tur att grannarna sov.....

Nu ska dom tvättas, golven städas och möblerna sättas på plats. Men först ska jag ta mej till affären och köpa mat. Och framför allt mjölk, så jag får mej en kopp kaffe. ;o))

Det var hektiskt innan jag for till Åbo, och jag tror att veckan som kommer inte blir så mycket lugnare. Och den avslutas med ett kalas. En av mina äldsta vänner har nyligen gift sej och fyller även 50 år i veckan som kommer. Så det blir "party-party" i Helsingfors. ;o))

Bilder på fönstrena och mina upplevelser i Åbo kommer....... Men nu är det dags att skaffa material till morgonkaffet, (som börjar bli eftermiddagskaffe snart *ler*)

Tina






Kommentarer

tilda sa…
Nämen, så roligt att alla fönster blev utbytta. Men det är ju först nu som arbetet börjar...håh håh innan du har allt på plats igen!H.Tilda
Fru Venus sa…
Åh, måste komma och titta sen! Härligt :-) Kram
Fru Gårman sa…
vad skönt att få allt gjort på en gång!
Kamomilla sa…
Inte en dag för tidigt! Grattis! :)
Marina sa…
Härligt att det blev bra och att du är nöjd :)
Fint nytt bloggutseende ser jag!

Grattis till nya fönster, perfekt inför vintern!
Åh, vilken lycka att få så fina fönster! Och kalas är ju inte fel det heller.

Ha det bra!
Agneta

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina