Fortsätt till huvudinnehåll

Problem med lösenord.

Idag städar jag. Oj oj oj, vad jag plockar och pysslar. Hittar massor med saker... En verktygslåda som jag glömt att jag äger. Jippii.. Det är lycka det ;o)) Och när man hittat alla roliga grejer så ska dom plockas om, läggas i ny låda och pressas in någonstans.. Sen helt plötsligt upptäcker man att alla skåp är fulla. *skrattar, men jag vill gråta* Försöker ha en allvarlig diskussion med mej själv, frågar om jag verkligen behöver så här mycket "skit"..... och för det mesta svarar jag jaaa...

Nu är jag i det skedet att det står en svart säck i hallen och i den läggs allt sånt som jag kan avvara....
Måste klämma in en liten vits här innan jag fortsätter med att röja... Förlåt att den är lite sexistisk. Men samtidigt väldigt söt.;o))
                               
En make hjälper sin fru med ett lösenord till datorn, han knappar in:
                                                                               
”MIN_SNOPP”

Frun faller ihop av skratt då datorn poppar upp felmeddelandet;

ERROR: NOT LONG ENOUGH

Tina



Kommentarer

tilda sa…
Den var ju gullig! Tack för boken, fick den idag. Började genast läsa och tror att jag kommer att ha mycket nytta av den. H. Tilda
Fru Venus sa…
En gammal goding, alltid lika kul :-)) Kram
Ingrid sa…
Den vara verkligen gullig!

Lycka till med röjandet, så fint du kommer att få när du är klar, men ta det varligt så att du inte överanstränger dig.

Kram Ingrid
Den är bra och rolig!
Slänga saker gör jag när jag är på osentimentalt sätt....då går det jättebra!
Agneta kram
Åsa! sa…
Dina vitsar är alltid alldeles underbart roliga!
caja sa…
*LER*...stort!!

kram från skåneland/caja
Marina sa…
Jag har insett att så länge man har plats så spar man (läs jag) på det mesta, så ibland funderar jag på om det vore bättre att börja med att slänga ut skåp och garderober...;)
Elle sa…
Den var bra! *haha*

Vem har inte för mycket grejor hemma. Att flytta är ett sätt att rensa ut lite. Med betoning på lite, för man skulle egentligen kunna göra sig av med mycket mer.
Jag har hört att man ska lägga alla "kan-vara-bra-att-ha-grejor" i en kartong. Har man sen inte saknat sakerna i den inom ett par månader, ska man slänga kartongen.

Fattar inte hur minimalister gör, som bara har ett hundratal ägodelar hemma.

Ha en skön helg!
Kram Elle
Ingela sa…
Städa är inte lätt. Ja, sortera men det blir ju mer och mer efterhand som åren går. Men du säck... händer det inte att du är där och plockar emellanåt... det hade nog jag varit.

Kram på dig få se nu har jag lyckats skicka kommentarer till en handfull bloggare och kommit till dig. Tror du att det kommer att gå. Dottern var hemma och förbarmade sig...

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina