Fortsätt till huvudinnehåll

Jag i ett nötskal.

För rätt länge sen så hittade jag den här utmaningen hos Shamrock men har helt glömt bort den... Nu är det dags att plocka fram den tycker jag. Så att er bild av mej blir lite tydligare....  ;o))

Skor  finns det i parti och minut. Äääälskar "high heels", men tyvärr så har åldern tagit ut sin rätt och fötterna vill inte samarbeta om klacken är högre än 2 cm... Så det blir mycket "gympaskor" och annat platt, typ stövlar...

Sneakers se svaret ovan.

Jeans är det bästa som plagg som uppfunnits..... ;o))

T-shirts finns i alla färger, i kort och långärmat.

Underkläder har jag alltid när jag vistas bland folk.

Väska används flitigt. Finns säkert 25 olika att välja bland. Just nu är det en svart Ristomatti Ratia "Cash&Carry" som är favoriten, men förutom den har jag alltid en större väska med mej. (Ifall jag skulle gå via en affär så behövs en större väska, undviker nämligen plastkassar..)

Plånbok, javisst! Två stycken till och med..... ;o) En för euro och en för kronor... ;o))

Solglasögonen är nya för i år. Dom är inte så snygga som jag skulle vilja... Men jag fick dom på köpet när jag skaffade nya glasögon. Och dom är något av det bästa jag skaffat dom senaste åren. Progressiva!! Jippiii! Jag ser allt smått även under soliga dagar... Bär dom med stolhet trots sitt fula utseende...  ;o))

Klocka bara på jobbet.

Smycken, inte nu längre.

TV finns... En 15 år gammal Salora. En s k tjockTV...

Mobiltelefoner finns det 2 stycken av. En med finskt nr (Iphone) och en med svenskt nr (Samsung, gammal)...

Dator finns oxå. En Asus som är lite vattenskadad.... (och min Iphone..)

Lotion ett MÅSTE. Har väldigt torr hy, och måste därför smörja in mej ordentligt. Använder inte samma "lotion" till ansiktet som till kroppen. Och då jag vet (genom mitt arbete) att man kan hålla igång elasticiteten i huden genom att tvätta och smörja rätt så är jag rätt så noga med smörjandet.
Fåfängt...? Kanske det.... ;o) (storasyster kallar mej smörjkärring... *fnissar*)

Deodorant ja. Alltid antiperspirant.... Föredrar roll-on.

Tandkräm använder jag alltid. Håller mej inte till ett och samma märke.

Shampo/balsam finns det gott om hos mej. Cutrin och Tigi är väl dom vanligaste, men även såna från mataffären funkar. Tvättar sällan håret med samma sorts schampo flera gånger efter varandra om jag inte har en "kur" på gång. Har upptäckt att håret får bättre stadga och volym om jag varierar schampona.

Tvål bara älskar jag. Men det ska vara tvålar som är "rika på olja", såna som inte torkar ut huden. Och jag tvättar ALDRIG ansiktet med en tvål. Då blir det rengöringsmjölk om smink ska avlägsnas, och har jag ingen smink så föredrar jag Shiseidos Benefiance creamy cleansing foam. (den är så dryg att den räcker 3 ggr längre än andra liknande produkter)

Parfym finns. Lever i en värld av parfym, det ingår i jobbet.... *ler* Mina favoriter varierar, men ett har dom gemensamt, dom är friska och fräscha på min hud. Klarar inte av tunga söta saker. Oftast börjar dom lukta unket på mej. Men jag tycker om när dom luktar gott på andra ;o))
Just nu är det Marc Jacobs Daisy Eau So Fresh som är etta på min lista.

Mineralvatten behövs dom dagar jag svettas för mycket. Annars är det vanligt kranvatten som gäller.

Vin dricker jag gärna om den passar ihop med maten jag äter. Och visst smakar det med ett runt mjukt rött vin bara så där appropå.... ;o)

Drink hoppar jag över och tar en konjak (gärna XO) med källvatten brevid. Detta pga att jag kör med LCHF och vill undvika kolhydrater, och för att jag tycker om konjak... Men det är klart, är det kalas och en god paraplydrink dyker upp så dricks den nog upp.. ;o))

Bröd ska vara hembakat och inte innehålla mjöl...

Mat äter jag gärna ;o)) och i stora lass...

Glass kan vara gott. Äter det inte så ofta numera, men om det händer så blir det Ben & Jerrys... Förstod inte hysterin kring dom innan jag hade smakat själv.....

Godis är onödigt. Har ätit det hela mitt liv och varit sockerberoende, men nu när jag är befriad så begriper jag inte vad det var som var så gott.... Då syftar jag på allt "smågodis"... Däremot äter jag gärna nötter och mörk choklad som innehåller över 70% cacao. Chokladen fungerar bra som kaffebröd..

Säng ja... Den egna är skönast, men det är inte alltid som jag får sova där.

Magasin försöker jag undvika att köpa.

Hoppas att er bild av mej har klarnat lite genom dessa svar... Och jag blir glad om ni kopierar dom "mörka" orden och ger era svar på dom..... Alltid roligt att veta lite mera om personerna bakom bloggarna. ;o))

Tina

Kommentarer

Elle sa…
Jag är inte alls arg för att du skrattade. Jag skrattar jag med...
när det inte är min matta! *ler*

Det var en lång lista med mycket information. Visserligen har vi en bild av dig. Men ändå saknas bilden.
Är rätt kul med bilder. Man skapar sig en bild av en bloggerska i huvudet. Vad överraskad man blir när man sen ser ett foto.
Men det är egentligen oviktigt, för det är ju insidan som räknas. Eller hur?

Hoppas att solen skiner på din sida av ön idag. Här är det ungefär som vanligt. Mulet med inslag av enstaka solstrålar.
Kram Elle
Hej!
Här hamnade jag och jag ser att du känner fru Venus, så jag hakar på. En massa andra ansikten ser jag också i anslutare till din blogg, kul!
Och det var roligt att läsa en massa om dig!
Agneta kram
Åsa! sa…
Så klokt utav dig att avstå från socker. Ju mer man äter utav eländet, ju mer vill man ha!
Kamomilla sa…
Håller med Åsa! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina