Fortsätt till huvudinnehåll

Grattis till dom som vann!

Nu är lotterna dragna, ni fick 2 lotter var, och vinnare är Marina och Carina. Grattis till er!!! Maila era adresser till mej, adressen hittar i högra balken. Och ni andra ska inte misströsta, det blir nytt lotteri när jag får för mej att städa i skåpen igen..... *ler* Projektet med växthuset ser ut att gå om intet.... *snyft* Vi får inte loss glasen för dom är fastlimmade med silikon. Risken för att dom går sönder är allt för stor. Så synd för det var ett billigt växthus... Men jag deppar inte ihop, för det går nya tåg... ;o)) Lever fortfarande utan Enter men har kommit på hur jag kan göra inlägg utan den. Tyvärr blir det lite tätt skrivet, men so what.... *ler* Tids nog ska jag in till stan och åtgärda saken. Tina

Kommentarer

Marina sa…
Va kul och spännande! Ska genast maila adressen! Kram
Nämen oj vad glad jag blir ! Tack ! Mailar över adressen ! Synd det där med glasen, men som sagt det går fler tåg ! Ha de gott ! :)
Elle sa…
Grattis till vinnarna!
Nu kan vi bara hoppas att du snart är i städartagen igen...*ler*

Är ingen expert, men silikon kan man väl skära upp. Är det inte ett tätningsmedel - ej klister/lim??
Synd om ditt växthusprojekt inte blir av nu.

Ha en skön kväll!
Kram Elle
Tråkigt med växthuset. På min anvisning från Julianaväxthuset står att silikonet går att lösa md ren bensin. Kanske värt att prova på något ställe.
Kram
Kerstin

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina