Fortsätt till huvudinnehåll

Regn, datakrångel och kanske ett skratt.

Tittar in som allra hastigast och säger: Hej! Och tack för alla trevliga kommentarer, och råden om var växthuset ska stå. Har inte hunnit titta in så mycket hos er för jag har flängt runt lite. Igår kom jag hem från Åbo... Och idag har jag lovat att hjälpa Lillesyrran med midsommarförberedelserna.
Men sen när det är klart så jag sätta mej ner och ta reda på vad det är med min dator. Vad har jag nu varit och tryckt på för knapp...? Så fort jag ska "framåt" så kommer det upp en liten ruta som frågar något i stil med: Script är nästan ofarligt att köra. Vill du köra skript? Och vill jag inte köra så kan jag inte kommentera, och vill jag köra så kommer rutan upp 15 gånger innan den tror mej... *arg, men ler lite* Så det tar en en enorm tid att komma in på en blogg, och att sen kommentera tar ännu längre.... Så det ska undersökas under midsommarhelgen. Av mej... ;o) Min "datakille" är bortrest så honom får jag inte hit före juli.....

Regnet öser ner här hos oss och dom har även lovat både blåst och åska. Inget vidare för dom som har midsommarkalas på gång. Hoppas att det har avtagit till imorgon.......
Och som avslutning på inlägget tar vi en liten vits. (Förlåt alla blondiner, jag gör mej inte rolig på er bekostnad utan tycker bara att "dom" vitsarna är så söta....)

En blondin hade precis varit med om en hemsk trafikolycka. Mirakulöst hade hon klarat sig utan att få så mycket som en skråma och när polisen kom satt hon och lade på nytt läppstift.
- Herregud!, sa polismannen. Din bil är ju helt kraschad! Är allt bra med dig, fröken?
- Jadå, konstapeln, jag mår bara bra! kvittrade blondinen.
- Men hur i hela friden gick detta till? frågade polisen medan han gick runt bilen och inspekterade förödelsen.
- Det var så konstigt. Jag körde längs vägen när det helt plötsligt, från ingenstans, dök upp ett träd framför bilen. Jag svängde till höger, och där var det ett träd till! Jag svängde till vänster och där var ett träd igen! Då svängde jag till höger och där var ett till träd! Jag svängde till vänster och där var ett träd...
- Ursäkta mig, fröken! avbröt polisen. Det finns inte ett träd så långt ögat kan se längs den här vägen. Det var din Wunderbaum som gungade fram och tillbaka......
Tina

Kommentarer

Ingrid sa…
Hejsan Tina!
Jag hoppas att skärgårdstrafiken mellan era öar fungerar, för idag ska sonen ta sig ut till Brändö.

Ha en fin midsommar!
Kram Ingrid
Marina sa…
Krånglande datorer är inte roligt...då var den gungande wunderbaumen desto roligare! Ha en bra midsommar!
Anonym sa…
Ha en lugn och skön midsommar i Torpet!
och du fixar datorn.....
Anita från H:fors
Elle sa…
Har ni också fått skitvädret?
Kommer inte sommaren tillbaka snart blir jag galen!
Fast midsommar firar vi inte iallafall i Tyskland.

Nu fick jag mig ett gott skratt iallafall, med mitt morgon...*harkel*...förmiddagskaffe.
Vi har helgdag idag, så jag passade på att sova ut lite.

Hoppas att dataproblemet löser sig. Det är frustrerande när man har tekniska problem som man inte förstår sig på.

Ha en skön midsommar!
Kram Elle
Ingela sa…
Härlig vits inte lätt att väja för en gran som inte är stilla och vid närmare eftertanke vem var det som sa Allting rör sig kanske var det Kopernikus... eler en blond Einstein?

Svårt att skratta åt krånglande dator... bra om du kan.

Glad midsommar Kram Ingela
mary-ann sa…
ja vissa ser inte skogen för bara...wonderbaum :))) hoppas din dator slutar bråka och att du får en underbar midsommar!
Kamomilla sa…
Tack för att du tog dig tid att kommentera hos mig, om du har det sådär bökigt med datorn!! Datastrul är aldrig kul..Jättejobbigt faktiskt!

Grejen med mitt inlägg var egentligen inte att jag skulle ha tagit åt mig. Det var egentligen mest det att jag började undra om jag ger kostiga budskap, om jag är otydlig eller om ja kan bättra på mig. Ibland blir man ju blind för det som är nära och själklart, därför valde jag att komma ut med grejen, för att liksom se om jag missat nåt?
Trots att jag inte skriver för att vara någon till lags så är det ju ändå kul om stilen är postiv och om mina trogna vänner orkar läsa.
Jag skiter i vad den ena människan tycker, kommenterar man anonymt får det vara, jag missar inte nattsömnen för det :) jag har nog fått skinn på näsan under åren, trodde tex aldrig i livet att jag skulle bli företagare, eller ens komma mig för att driva fram ett branschbyte såhär medvetet! (jobbade jättehårt för att komma in i tidningsbranchen i fjol, och jobbade hårt ckså på att få studieplats- är riktigt stolt över mig själv!) Alla mina affirmationer under åren har förverkligats!! :)

Kram och glad midsommar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina