Fortsätt till huvudinnehåll

Mera Lycka...

Tänk att man kan bli så barnsligt förtjust och lycklig när man hittar en sån här liten Pensee på sin grusplan *ler generat* Det bara spritter i mej av glädje när jag hittar dom. Och jag förundras över att dom klarar av att överleva utan någon som helst omsorg. Och samtidigt beundrar jag det ;o)
(Kanske för att jag själv är något av ett "maskrosbarn"..... )Brukar köpa 3 penseeplantor varje vår och plantera dom i en zinkhink som får stå någonstans på gården. Fyller halva hinken med grus, lägger på ett bommulstyg/markduk, och fyller på med jord. Eftersom det inte finns några hål i hinken så ser jag till att ställa hinken under tak om det ösregnar eller om jag reser bort. Och då vattnar jag ordentligt innan jag far.

I och med att jag hittat dessa små kämpar så har jag även bestämt mej för att samla in fröna från årets plantering och försöka driva upp dom själv nästa vår....Tina

Kommentarer

tilda sa…
Jag gillar också penseer. Dom kan dyka opp var som helst sedan:) Utan att man behöver göra nånting för den saken!
Ingrid sa…
De där småblommiga penséerna är helt otroliga. Jag har också hitta småplantor mitt ute i grusgångarna.

Ha en fin dag!
Kram Ingrid
Supersöta! Och så fina i hinken!
Birgitta sa…
Hej! Trevligt att du läser min blogg! Nu tittar jag in till dig och kommer givetvis att återkomma till dig! Ha en trevlig kväll!
Anonym sa…
Visst blir man glad åt dessa små!!!

Maskrosbarn ;-) vill jag också identifiera mig med... kollar också varenda lite detalj och förundras om och om över livskraft.

Ha det nu gott min vän i helgen. Skrattade gott åt din Johanvits ovan :-D

Nu ska vi se om jag lyckas skicka den här kommentaren då. De tidigare raderades ju!

Kram Ingela
http://hallplats-ahus.blogspot.com/

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina