Fortsätt till huvudinnehåll

Lediga dagar.

Nu radar dom upp sej igen, dom lediga dagarna... Härligt!! Och vackert väder har dom lovat vilket gör att det känns ännu härligare. Då kanske det går lättare att komma ut och röja upp efter vinterns stormar. Har en hel del knäckta grenar som ligger kors och tvärs på gården. Men i övrigt har jag en "naturtomt", inga planteringar, bara ängsblommor och vildväxande nyponbuskar..... *ler*

Nu är det snöfritt på min gård och dom första blommorna har pressat sej upp. Tog en runda och såg både blåsippa, vintergäck och krokus. Bara jag vaknar till ordentligt så ska kameran med ut... Solen skiner från klar himmel och det är 25 grader varmt......... Och så ska det vara hela påskveckan. Så fram med solcremen gott folk!!! (Själv smörjer jag in mej med spf 30 om jag är ute längre än 1 timme, annars räcker det med 15 ...) Var på en utbildning i förra veckan igen, och där tog dom återigen upp det där med solens skadeverkningar. Man forskar väldigt mycket i ämnet.... Så smörj in er, snälla......
Påsken är på kommande och jag har lovat att hjälpa Lillasyster med Påskmarknaden. Hoppas att vi har tur med vädret då..

Ska även ta upp "kriget mot myrorna", hittade nämligen deras stack sist jag var hemma... Ha haaa... Har letat länge efter den och även bönat om råd här på bloggen. Men nu har jag lokaliserat fienden och fått råd om vilket vapen jag ska använda. Återkommer säkert till ämnet bara utrustning inhandlats.. ;o))


Nu ska jag lägga mej i soffan och slappa med Don Draper. Fick nämligen låna säsong 4 av jobbarkompisen Månkan, och vill jag ju inte dra ut på lånetiden... ;o)) Så jag kör igång på direkten.


Nåja, jag ska inte bara slappa... Lite virka ska jag oxå ;o))


Tina


ps: bilden på den utmärglade modellen hittade jag på Google (såg att Linda undrade)

Kommentarer

tilda sa…
Nu skall du riktigt NJUTA av ledigheten!!!Härligt när den eländiga snön är borta!!!(fast vi har nog kavar av den varan ännu)
Ingrid sa…
Va! Har du 25 grader varmt, lyckos du!!

Passa nu på att njuta riktigt!

Kram Ingrid
Fru Venus sa…
Vilken tur du har med vädret under dina lediga dagar :-) Kom över till stugan nån dag om du orkar - du behöver inte jobba ;-) Kvällskram
Kamomilla sa…
*smörjer smörjer*
Elle sa…
Nu har du det nog varmare än jag. Solen försöker titta fram, men varmt är det inte ännu.
Jag har tyvärr slarvat med solskyddet och grunden till sommarens solbränna är lagd. Men till sommaren lovar jag att smörja in ordentligt!

Ha en sköööööön söndag!
KRam Elle

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina