Fortsätt till huvudinnehåll

Kroppen tar ut sitt.

Nu hägrar några lediga dagar framför mej igen. Härligt!! Men sååå trött jag är... Vilket jag tror beror på den sega förkylningen som jag hade när vännen A var på besök, och som inte alls vill ge sej även om jag trodde att den var borta när jag började jobba. Sen fick jag även nån släng av magsjuka som inte riktigt ville "slå ut". Så jag var bra trött i torsdagsnatt när jag äntligen fick sätta mej ner och känna mej ledig, så där riktigt ledig när man inte behöver göra nåt sånt som man inte tycker om att göra... *ler* Så jag satte mej ner vid datorn och börade läsa ikapp allt som jag missat. En del hade jag läst på jobbets dator men den är så förbaskat l-å-å-å-n-g-s-a-m. Det kan ta upp till 5 min att öppna en sida! Och att kommentera kan vara omöjligt om den är på det humöret..... ;o) Så jag började alltså läsa ikapp och ville ju även kommentera, men si de gick inte.... Skrev bara fel. Gjorde flera försök men fick ge upp. Var helt enkelt så trött att hjärnan strejkade. Så det fick bli sängen hasta la vista....

Och som jag har sovit.... *skrattar* Kroppen vill ha sitt och då tar den det oxå.... Vaknade 18.45 igår kväll!! Så länge har jag inte såvit på år och dar..... (borde jag skämmas....?) (tror inte att jag gör det.....)
Så nåt kaffe fick jag inte igår då det inte fanns nån mjölk hemma, men idag har jag varit och laddat upp. (Är en liten kaffemoster.....) Känner mej fortfarande lite "slagen i huvudet" men det ska väl klarna så småningom ;o))
Hoppas att alla vinster kommit fram. Meddela mej om dom kommit på villovägar.... Och tack för alla trevliga hälsningar och bilder på mottagna paket. Och Caja, kortet hittade jag i brevlådan idag. TACK!

Och tack för ert engagemang i min broderade tavla *ler* Ni har fått mej att se på den med andra ögon... Kanske den slipper pannrummet i alla fall....


Utlottningen har gett mej blodad tand. Det var jätte kul!! Älskar att ge bort saker, särskilt om dom kommer dit där man tar vara på dom och tycker om dom. Och inte ger jag bort nåt här på bloggen för att få flera besökare. Nähä då, jag vill ge till dom som tittar in här för att dom vill hälsa på hos mej. Om ni förstår vad jag menar... Är visst lite virrig ännu *skrattar*


Så inte tusan ska vi vänta 1 år på en ny utlottning. Har några prylar här på skrivbordet som ska iväg om nån månad. ;o))))


Nu ska jag dricka mitt kaffe och läsa vidare hos er.


Tina

Kommentarer

tintti sa…
Hej o tack för vinsten, det blev min absoluta favoritdoft från och med nu, så fräsch o blommig o lätt, just sån som passar på alla tillfällen! Jag är så himla glad för den, känns riktigt lyxigt att ha den på mig :)
Tusen tack ännu o krya på dig..
Ingrid sa…
Går man med förkylning i kroppen blir man jättetrött och du var ju långt ifrån bra när ni var på utflykt du och vännen A.

Hoppas att du snart känner dig piggare. Nu måste ni väl snart också få lite vår. Här har varit grått och trist väder nu några dagar, men det är i alla fall några grader varmt.

Kram och ha en fin helg!
Ingela sa…
Hej, härligt att höra från dig igen! Det känns alldeles säkert jätteskönt att vara hemma igen, få ta det lugnt och ägna dig åt sådant där du hämtar ny kraft! Ha det gott
Idag har jag och Mats varit ute och rivit det gamla staketet och varit på tippen med stort släp ett par vändor med trädgårdsrens. Nu är det helg här och ungdomarna har kommit hem, mysigt!

Kram Ingela
mary-ann sa…
va jag känner igen meg i deg just nu :)) envis förkýlning,jobbat 7dar i sträck utan tillräcklig med sömn och sov 12 timmar rakt av inatt...och skömmas gör jag heller inte :D
caja sa…
Du härliga människa, om du visste hur mycket du och alla andra goa bloggare betyder, ni har blivit mitt sociala liv...det jag inte har som förr längre för att jag inte orkar, inte är samma människa. Jag blev tillfrågad om att vara med på en möhippa häromdagen, jag tackade nej för att jag inte vill och orkar av hälsoskäl. Jag hörde på dem att de inte förstod...att de tyckte att jag var tråkig och att jag gott kunde försöka....

Jag hoppas att du får en ordentlig vila hela helgen, och gott kaffe... ;-) sov så mycket du vill utan att skämmas.

Massor av kramar/caja
Kamomilla sa…
Men ojojoj så trött du var! Vad bra att du fick sova ut!! Ibland blir det ju bara lite för mycket och det är bra om man har en kropp som säger att -nu ska du sova!!
Lyst å stikke inom...?
Sov så mycket du kan och vill, kära Tina! Hoppas den där sega förkylningen drar åt fanders snart! Ditt kuvert har inte dykt upp här ännu, men det är inget att oroa sig för - det kommer i sinom tid...
Kram på dig!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina