Fortsätt till huvudinnehåll

Frågor får svar.

Hittade dom här frågorna hos LisaMatilda, och varför inte ta och svara på dom denna soliga söndag.

Varför började jag blogga?
Tyckte att det var ett bra sätt att hålla kontakt med släkt och vänner. Och att hålla dom up-to-date med mitt liv. (Ett bra alternativ till FaceBook där jag inte vill vara med.) Från början hade jag planerat att blogga om husrenoveringen, men den var så strulig och tumult så det blev inget av.....

Vilka bloggar följer jag?
Dom som finns i min blogglista, plus en massa handarbetsbloggar, och en hel del andra. Räknade igonom dom nyss och kom till 140 st. Förutom blogglistan alltså.... ;o) Men jag läser dom inte dagligen. Tittar in lite sporadiskt...

Favoritfärg?

Älskar färger... Och måste jag välja en färg så blir det rött..

Favoritfilm?

Timmarna med Rita. (Educating Rita) Såg den i mitten på 80-talet och jag minns den ännu. En alldeles underbar film, tyckte jag då.

Vilket land skulle jag vilja besöka och varför?
Irland.... Kan inte riktigt motivera varför. Kanske pga hästarna, musiken eller människorna....? Men skulle oxå vilja besöka Köpenhamn, och det pga att alla talar så varmt om den stan.


Trots att dagen började som mulen så strålar solen från klar himmel igen och termometern utanför visar 23 grader... Men då gassar solen rakt på den. Fjärilarna och humlorna flyger runt min bil, och fåglarna tycks ha det stressigt med sitt bobyggande. Har gett mej själv en slappardag idag, men imorgon börjar allvaret. Då ska legitimationen förnyas för en Tallinresa är inplanerad. Påskpynt till syrrans fiskbod ska fixas och gräsklipparn ses över. Och sommardäcken måste sättas på bilen....


Tjingeling!


Tina

Kommentarer

Elle sa…
Har just gjort ett inlägg och länkat till dig...och nu ser jag att du redan svarat på frågorna!!
*haha*

Ha en skön söndagkväll!
Kram Elle
Fru Venus sa…
Måste vara underbart hos dig i den här försommarvärmen :-) Och måste man välja en färg så visst blir det rött! ;-)) Kvällskram vännen
Ingela sa…
Godmorgon Tina!

Lite märkligt det där, nästan som om du kände på dig att du strax skulle få en award. Kul att läsa hur andra resonerar. Idag får jag ge mig i kast med min, för tro det eller ej jag fick också en :-)

Blev inte klok på om du är ledig idag också men jag önskar dig i vart fall en härlig dag. Kram Ingela

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina