Fortsätt till huvudinnehåll

Bling bling.....

För några år sen så skulle jag inte kunnat tänka mej att ha någonting sånt här på mina väggar. Men men, jag har blivit hjärntvättad av alla horn som jag har sett i inredningstidningar och bloggar. Dom finns ju alla varianter. Äkta, plast, trä, med belysning, i alla möjliga färger osv....

Så en dag för rätt länge sen nämnde jag om det åt Lillesyrran. Hennes sambo har nämligen varit en ivrig jägare (och är fortfarande i mån av tid) och hon har svurit över alla kadaver som hänger på väggarna. Men nu hade tydligen det mesta hamnat i garaget, och hennes iver att få bli av med ett huvud var stort. -Visst får du ett, mer än gärna ;o)))) Och det tog inte länge innan hon var här med ett flertal. -Ta dom, sa hon med ett leende på läpparna.....

Jag tog dom och där har dom legat i väskan tills vännen A skulle komma på besök. Så när jag höll på med att städa inför finfrämmandet fick jag iden att hänga upp ett av dom i hallen, bara för att se om jag skulle tycka om att ha kadaver på väggarna....

Stördes inte nämnvärt av det, och man vill ju hänga med i modet en aning. *ler* Tiden gick och jag började vänja mej vid hornen. Störde mej en aning på färgen. Tanken från början var ju att göra något "kitsch" av dom. Göra dom lite onaturliga... *ler*

Så igår kväll kom jag ihåg att jag borde ha en burk guldfärg någonstans. Och visst hade jag det. En oöppnad burk som bara väntat på att komma till användning. Sen gick det undan.

Målade först hornen. För det är väl lite kitsch med guldhorn...?

Tittad på dom till och från i några timmar och bestämde mej sen för att även måla plattan i guld. (Mitt motto är att man kan alltid måla om.)

Men jag tror att jag är nöjd...

Ska det vara guld så ska det vara ordentligt *skrattar* Har några ramar i hallen som är fläckmålade i guld, så jag tror att grejerna kommer att samsas bra med varandra.

Det får vara vitt och guld så länge jag trivs med det. Och hornen blir bra att "årstidspynta", slänger en tomteluva på dom till jul och binder fast påskris i dom till påsk.......
Den lilla finska dalahästen har vännen M i Åbo gjort åt mej för många år sen. Hon tycker om att skoja till det ibland. ;o)) Och den är ju lite orginell, det är inte alla som har en sån..... Visserligen drömmer jag om att springa på en riktig dalahäst på loppis, en stor en...


Tina

Kommentarer

Ingela sa…
Nejmen vad häftigt! Det blev supersnyggt och i tiden!!!
Anonym sa…
De blev ju fint.
Verkeligen sa faster
Kram L.a
Oj så fint! Vi har sådana efter Min far, (dom satt inte på hans huvud) men han hade nog dånat om jag målat dom i guld...fast jag ska nog ta mig en rejäl funderare, för det blev sablans fräsigt!
Kamomilla sa…
Häftigt! Önskar mig såna horn också, men jägarna här skänker inte bort dem sådär bara... ;)
Fru Venus sa…
Det blev precis så bra som du sa :-) Nattikram
Söta rara Tina, vill tacka så jättemycket för den fina disktrasan! Blev verkligen jätteglad! Bamsekram från mig!
caja sa…
Jag tyckte att de blev mycket coolare i bling bling!!

Kram/caja
Ullis sa…
Jättesnyggt! De där guldhornen skulle jag också vilja ha.
Ha det bra, Tina!
Det växer sa…
Modigt! Kan tänka mig att det inte var helt lätt att sätta igång ett sådant projekt. Jag tycker det blev superhäftigt. Kul idé!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina