Fortsätt till huvudinnehåll

Är den här??

Är den verkligen här...? VÅREN... För snön smälter i rasande fart (tack för hjälpen regnet!) och nya fågeltyper invaderar min trädgård. Marken är täckt av små fåglar som letar mat. Tänkte först ta en bild på dom men upptäckte att marken har samma färg som fåglarna, man ser dom bara när dom rör sej, så det blev att låna en bild från google. Det är värsta energin där ute, när jag inne. Går jag ut så drar dom..... Så en del av min tid står jag i köksfönstret med kikarn och försöker komma underfund med vad dom heter. Tyvärr är jag dålig på det så det ser ut som om jag måste skaffa mej en bok om fåglar helt enkelt... ;o)) Så har jag fått en award av Fru Venus, tack snälla söta för den. Och nu är det min uppgift att ge den vidare till 3-5 bloggar som har mindre än 100 följare och förtjänar mer uppmärksamhet. Och det är inte lätt ;o) för det finns så många bloggar som förtjänar uppmärksamhet.....


Men jag valde dom här 5 denna gång. Hoppas att du hittar något intressant hos dom som gör att du gärna återkommer till dit. Och samtidigt ger jag dom uppgiften att föra awarden vidare.

Min naturliga sida , där hittar du pyssel och knåp.

Lindas hemligheter , hon skriver om recept och handarbete.

Det Goda livet , där får du veta massor om odling, Loppis, renovering, ja allt möjligt spetsat med humor....... ;o))

Ölandsvindar, vackra bilder och fåglar ;o) och du lär dej massor om Öland....

Tankar från ön, tänkvärda texter och vackra bilder.


Jag hoppas att ni tar emot den av mej och för den vidare.......


Så var det slut på dom lata dagarna igen. Dags att börja göra rätt för lönen.... Så ser ni inga kommentarer från mej beror det inte på att jag inte bryr mej, utan bara på det att jag inte hinner skriva nåt.


Kramiz

Tina

Kommentarer

Grattis till award! Bilden är så underbart fin :-)
Hej Tina !
Tusen tack för din award ! Jag blev jätte överraskad och glad ! Här uppe i Österbotten smälter snön också i en rasande fart och man blir alldeles fylld av vårkänslor. Ha de gott och njut av våren ! Satte mej givetvis som följare av din fina blogg ! :)
h.
Carina
Ingela sa…
Vad kul med visad uppskatning, det är du värd! GRATTIS!

God natt för nu tänker jag minsann gå och lägga mig!
Tack, tack för award! Köp en fågelbok. Jag fick min första när jag var 11 år och på den vägen är det. Nu har jag ganska många i bokhyllan.
Kram
Kerstin
4U2 sa…
Mycket fåglar finns det och få namn kan jag! ;)
Åsa! sa…
Tack så mycket för awarden Tina! Jag tar med mig den :)

Visst är det roligt med alla fåglar, även om man inte kan namnet på dom alla så kan man njuta utav dom!
Grattis Tina till din award och det ska bli kul att titta in på de här bloggarna!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina