Fortsätt till huvudinnehåll

Award.

För lite mer än en månad sen så fick jag en Libster Award av Ingela med bloggen HEM LIV DESIGN. Tack för den Ingela! Och nu är det dags att ta itu med uppgiften.....

Den delas ut till bloggar som har mindre än 100 följare och som man vill ska få uppmärksamhet.

Jag fått i uppdrag att utse 3-5 bloggar som jag tycker att ni ska bekanta er lite närmare med. Och jag vill lova att det är svårt. Har så många favoriter. Och ingen är den andra lik.

Men nu har jag efter många om och men bestämt mej för följande bloggar. Alla är olika och har sina skäl varför jag tittar in på dom.


PÄRLOR av SKROT, där handlar det om precis det namnet säger. Den tjejen gör pärlor av skrot. Man får bra tips där. Och det är nåt som jag tycker om. Att lära mej något, vad det sen än är, från andra...

Grekisk Sallad, är bloggen där du får läsa om livet i Grekland och få lite "husmorstips". Men Eva skriver även om andra intressanta saker. Jag lär mej en hel del genom att läsa hennes blogg ;o)

Livet efter 70, är en blogg som handlar om just det. Livet efter 70. Tycker att det är hemtrevligt att gå in där. Och ofta får jag mej ett skratt... Misstänker att Ingrid har en hel del läsare, men tycker att flera ska hitta henne.

Bondmoora i stan, är en blogg full med energi. Tilda tycker om att handarbeta ;o)) Och hon skriver om livet i och kring bondgården. Och har humor....

Tedags hos Tant Ninette hittade jag faktist igår först, men det var en blogg som jag fastnade för på direkten. Hon skriver lätt och enkelt, förlorade mej i bloggen i timmar, ville läsa mer. Mycket pysseltips och däremellan ett och annat inlägg om Köpenhamn där familjen tidigare bott.

Hur jag har hittat dom kan jag inte svara på. Förmodligen har jag surfat runt och trillat in på dom. Det är oftast så det går till för mej när jag hittar bloggar.

Nu överlämnar jag Awarden till dom utvalda ;o) Det är er tur att föra den vidare......


Tina

Kommentarer

Ingrid sa…
Tack snälla Tina för awarden och för de vänliga orden om min blogg!

Jag är stolt och ha fått din award och tar givetvis emot den, sen får vi se hur jag gör med den.

Kram och ha en fin söndag!
Gu' va' gullig du är Tina! Jag blir alldeles rörd. Tusen, tusen TACK för awarden och dina snälla ord!

Bamsekram från en glad eva!
Ninette sa…
Men tack ska du ha! Vad roligt att du gillar min blogg och skriver så fint om den! Tusen tack ska du ha, tar gärna emot awarden. Åh, vad glad jag blir! :)
Hejsan!!

Men oj vad glad jag blir tack söta du,, kul att kunna inspirera:)))

Kramar från Sussie
tilda sa…
STORT tack för awarden, och tack för dom vänliga orden om min blogg:) Nu måste jag ta mig en funderare vem jag skall skicka den vidare till( utan att tappa bort den i datorn)H.Tilda
Caja: sa…
jag smyger in för att ge en hälsning om en skön kommande vecka...och en kram förstås ;-)
Birgitta sa…
Hej! Vilken härlig blogg jag hamnade på. Såg dina fina mormorsrutor och blir mer och mer sugen på att virka sådana.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina