Fortsätt till huvudinnehåll

Ordverifiering.

Det där med ordverifiering. La ju av med det efter viss påtryckning.... *ler* Och har tillsvidare inte haft några problem. Men märker att jag kommenterar mindre hos dom som har ordverifiering, särskilt hos dom där den dyker upp efter "klickningen", om ni förstår vad jag menar.... För då har jag liksom redan gått vidare... ;o))




Och nu undrar jag vad man kan få för problem när man inte har den på...?? För jag märker oxå att fler och fler skippar den.

Uppdatering kl 20.30 Nu har jag läst Ingrids inlägg om saken och måste bara lägga in den här för det var så förståerligt ;o)) Klicka HÄR så kommer du dit.

Tina

Kommentarer

Caja: sa…
Bra tänkt..hur offta händer det inte att man skriver en kommentar..klickar iväg det och stänger sidan...och missar den där förbenade verifieringen och allt är försvunnet....!

jag tror inte att det händer något farligt utan den faktiskt/caja
Kamomilla sa…
ja lade bort den en tid, men började få en massa spam-en massa underliga kinesiska kommentarer som förmodligen var virusar. de dök upp tätare och tätare-ibland flera per dag och det blev ganska störande faktiskt.Kändes som ett intrång på egen mark.. :(
Tina sa…
Tack Kamomilla! Du är den första som berättat vad som kan hända ;o))

Kom ihåg att delta i lotteriet!!
Ingrid sa…
Hejsan Tina!

Jag har skrivit ett inlägg om det här för ett tag sedan i min gamla blogg, du får en länk till inläggen här
http://blog.stenstugu.com/2008/09/20/ordverifiering-vad-ska-det-vara-bra-for/

Kram Ingrid
LisaMatilda sa…
Har skippat den för ett bra tag sedan och har aldrig haft några problem. Men skulle några irriterande spam dyka upp så är det väl bara att fixa dit den igen, eller...?
Jag har inte märkt några problem alls faktiskt.
Fru Venus sa…
Jag har inte haft några som helst problem!! Nattikram
Cecilia sa…
Det tar lång tid med dessa krulliga bokstäver och jag (som inte har!) har inga problem. Tror inte "de illasinnade" siktar in sig på min lille blogg...
Inge sa…
Problem man kan få är väl snarast skräppost liknande inlägg och reklam för porrsidor, typ.
Åsa! sa…
Jag har fått skräppost en gång under mina tre bloggår, så den risken verkar inte var så stor, eller har jag haft tur?! För visst är det som du skriver, ibland missar man verifieringen när den kommer efter att man klickat iväg sitt svar!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina