Fortsätt till huvudinnehåll

Nu är den klar.

Nu är den klar! Min mormorsrutefilt/pläd. Oj vad trådar det var att fästa, men med hjälp av Mcleods döttrar säsong 3 gick det som smort ;o) Märkte inte ens vad jag höll på med.......
Virkade hela filten i Nallegarn, jobbar oftast i Nalle eller i 7bröder då dom är maskintvättbara.
Blir så glad av färger ;o)) Och när jag gjorde rutorna så hade jag ingen plan eller ide om i vilken ordning färgerna skulle virkas och hur rutorna skulle sättas ihop. Nästa gång ska jag vara mera planerande. Tror jag.... ;o))
Valde att virka ihop rutorna. Gjorde det liksom lätt för mej. Provade med att sy ihop dom men det var lättare att virka.....
Ska göra ett kuddöverdrag oxå. Men först borde jag ta och nysta upp mina "hemspunna" och "hemfärgade" yllegarner som jag fick av I-L. Över två och ett halvt kilo av det garnet gav hon mej, i olika färger... Och därtill ännu ett och ett halvt kilo acrylgarner... Fattar ni!!?? Nån bara ger bort sånt..... Och säger att det finns mera!! Och jag kan bara säga TACK, TACK, TUSEN TACK!! Man blir ju så glad......

Vädret här är mildare än det varit i veckan, bara -2 nu, nyss var det -3. Snön vräker ner och det blåser rätt kraftigt. Lika bra att gå ut och skotta nu innan det blir ännu mildare för då blir det tungt...

Tjingeling!

Tina



Kommentarer

Fru Venus sa…
Snygg :-) Vi körde snöslunga tidigare i veckan, det var grejen det! Vi måste skaffa dig en sådan. Ruskväderskram
tilda sa…
Den blev fin! Snyggt när du virkade ihop delarna!Det är just det oplanerade som blir bäst tycker jag:)
Det skall inte vara för regelbundet och symmetriskt.
Linda sa…
Vilken snygg och mysig filt! Jätte härlig! Man blir glad bara man ser på den! (Men blir matt bara jag tänker på alla trådar det var att fästa. Gillar *inte* att fästa trådar. Bra jobbat. Tur det finns TV.)

...och på tal om att bli glad; klart man blir glad när någon "bara ger bort" garn! :) Garnet till den orange tröjan på min blogg fick jag, bara så där. 500 g orange, 500 g blå/grönt, och 500 g gult. Orange blev tröja till mig, det blå/gröna blev bolero och tröja till min svägerska och guddotter (också på bloggen - bland alla julklapparna) - och vad jag ska göra med det gula återstår att se. Men jag har minst 2 idéer! :D
Kamomilla sa…
Vad flitig du varit! jag skulle aldrig se slutet på ett sånt projekt! Den blev jättefin!
Bra jobbat, Tina! Jättevacker!
Unknown sa…
http://vindsromantik.blogspot.com/
... jag har 2 bloggar

Vilka fina färger på rutorna, och vilket jobb med att byta färg, varje varv.

Intressant läsning om ögonkrämer.

Kram Maggan
LisaMatilda sa…
Härligt det blev när alla färgerna blandades sådär! Skönt att mysa under när snöflingorna faller...
Ingela sa…
Så vacker den är din pläd Tina! Ser att du har limmat in dig som följare i min blogg. Tack, du är välkommen!

Ha nu en skön helg Kram Ingela
Åsa! sa…
Skönt att det blivit lite mildare väder! Önskar dig en fin helg.
Hemskapat sa…
Mycket fina mormorsrutor du skapat! Vackert!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina