Fortsätt till huvudinnehåll

Jag längtar till ........

Just nu roar jag mej med att titta på bilder från förra våren och sommaren. Måste påminna mej om att snart kommer våren. Jag längtar dit! Och jag lovar mej själv att ta mycket bättre vara på den än i fjol. Inte ta den för given... Bry mej om den mycket mer och sova bort den mycket mindre.. Tack vinter för att du varit vit och roat dom som gillar dej, men nu kan du ta semester ett tag för jag är trött på att skotta snö...

Så här ungefär såg bilen min ut när jag skottade fram den härom natten. Och skottandet gick väl för sej... Men jösses när jag skulle ut från parkeringen, då var det stopp. Decimetertjock is under bilen och däcken bara slira som på dragracingtävlingarna. Klockan var 01 på natten och jag var ensam.... Men innan paniken överrumplade mej kom jag ihåg att det fanns en handuk och en IKEAfleecepläd i bilen. Och med hjälp av dom kom jag loss ;o))

När jag sent omsider kom hem så var gården helt täckt med ett 30-50cm tjockt snötäcke, vilket jag hade förberett mej på. Och jag visste om att Lillasyster hade varit där och skottat lite åt mej så att jag skulle få bilen parkerad. Men vad jag inte visste om var att någon säkert tyckt att den parkeringsplatsen var allt för liten för jag hade fått hela infarten plogad med traktor ;o))) Tack snälla rara vem det nu var.......
Bilderna är lånade från Google

Skulle köra igång uttlottningen idag men så tog kamerabatteriet slut när jag fotade vinsterna.
Jo, det är så många vinster (nyfiken nu E E ??? *ler*) Så jag får vänta till imorgon med att köra igång det hela. Tills dess kan ni delta i Lindas utlottning.

Tina

Kommentarer

tilda sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
tilda sa…
Bättre brödlös än rådlös! Det ska nog vara en kvinna till att hitta på att använda handdukar och filtar för att komma loss:)
Jag har annars börjat lite försiktigt med LCHF diet. Har gått ner två kilo. Anspråkslöst men åt rätt håll. Blev här en dag så glad när jag trodde att jag hade fått midja( har aldrig haft sånt)Men det visade sig att jag hade fått en ny valk som förvisso låter sig formas rättså bra men kanske jag klarar mig utan den... Fast en fördel är det med mina valkar. Jag kan placera min midja lite var som helst:)
tilda sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ingrid sa…
Har ni så mycket snö förstår jag att längtan till våren är intensiv. Jag längtar jag också trots att vi inte har på långa vägar så mycket vinter som ni.

Det ska bli spännande att se vad du hittar på för tävling!!
tilda sa…
Hihih! Min kommentar kom i tre upplagor. En räcker nog så jag tog bort dom andra.
Är du verkligen säker på att det blir vår? Det är inte jag...
Ingela sa…
Oj, oj vad mycket snö nihar...!!!
Inte mycket att koma med med våra sisådär 2 cm då förstår jag... men det snöar fortsatt.

Hade nog varit lätt att ge upp då man kom ut och såg (eller snarare inte) sin bil, klockan 1 på natten... men du är en envis tjej det hör jag!... med en schysst syrra och plogbilen och allt. Har du tänkt på att det står för någonting?

Kram Ingela
Ingela sa…
En sak till glömde att jag sällar mig officiellt till följarskaran...

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina