Fortsätt till huvudinnehåll

Boktips.

Har ju en skild "bokblogg", om man nu kan kalla den så, för jag brukar bara lista böcker jag läst där, men du är välkommen att kommentera på den bloggen ifall du läst nån av böckerna och har åsikter om dom..

Men när jag hade läst ut NICEVILLE av Kathryn Stockett så kände jag att flera borde känna till den, så den ska få ett inlägg på båda bloggarna. Det är en bra bok! Visserligen hemsk, men historien har hänt på riktigt, även om det här är en roman. Historien utspelar sej i Jackson i Mississippi å 60-talet och berättar om hur man behandlade dom svarta på den tiden. Boken berörde mej väldigt starkt. Den berättar en historia som man vetat om men inte förstått. Att det verkligen har varit så. Jag skäms....

Fick låna boken av Systerdottern i N-tälje för hon trodde att det skulle dröja innan hon skulle läsa den. Men nu får det inte dröja, den ska tillbaks fortast möjligt och den ska läsas. (Fifa, det här är verkligheten som den var när din mamma och jag var barn!!!)


Nu till något mera lättsamt! När jag satt och ögnade igenom tidningarna på nätet imorse så hittade jag den här artikeln. Åhh så härligt att läsa det, choklad (70%) är nyttig.... Sån läsning blir man glad av *ler* Hoppas att ni delar min glädje. Min absoluta favorit är Kalev's 72%. Vilken är er...??

Till sist kommer väderrapporten. Mulet, mulet, mulet, minus 0,5 och lätt snöyra. Isgator överallt så det är bäst att hålla sej innomhus om man vill hålla skelettet helt...

Tjingeling!
Tina

Kommentarer

tilda sa…
Jag blev så förvånad när jag såg pärmen på boken jag håller på att läsa i din blogg:) Den är faktiskt mycket bra! Jag har inte läst riktigt hela ännu. Har fått stickfnatt så läsandet blir lite på sparlåga...
Åsa! sa…
Tack för boktipset, den ska jag fråga efter på biblioteket!
Önskar dig en trevlig helg Tina!
Elle sa…
Tack för sminktipsen!
Och nu boktips!!
Du borde döpa bloggen till "Tina tipsar" eller så *ler*

Kollar bara in en snabbis för att önska dig en sköööön fredagkväll!
Kram Elle
Ingela sa…
Den boken blev jag rekommenderad så sent som igår då jag var i Kristianstads bokhandel. Där var den slutsåld... de satsar på att försöka ta hem ett nytt gäng till i sommar. Visst är det märkligt som det kan slumpa sig med tillfälligheter!

Trevlig fredag önskar jag dig kram Ingela
Fru Venus sa…
Den måste jag läsa, även fast jag tycker att det ibland kan vara obehagligt jobbigt.... Ska även titta in på bokbloggen :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina