Fortsätt till huvudinnehåll

Vill bara visa...

Jag har faktist shoppat lite åt mej själv som jag helt glömt bort att visa er. Brukar ju inte spendera så mycket tid i affärerna numera men ibland smäller jag till ;o)) I oktober så inskaffade jag ju vinterjacka och stövlar, men upptäckte ganska snart att jag inte hade nån väska som "kändes rätt" till dom. Men för nån vecka sen så slog jag till och köpte den här Marimekkoväskan, design Ristomatti Ratia, som jag faktist sneglat på i flera månader..... Men hade ingenting som passade till den då......!!? Så kan det gå.....
Nu passar den perfekt till stövlarna och jackan. Och är väldigt praktisk med många tydliga fack.
Jag är väldigt nöjd med den!
Sen så har jag även köpt lite "onödigt lyx" ;o) Kan lyx vara onödigt....?? Jo... om det kostar för mycket. Men nu var det så att jag hade den stora turen att få besöka en stor partihandel sist jag var på jobb, (det kan hända en gång vartannat år som den firman bjuder in oss). Brukar inte hitta så mycket där när vi är många som trängs om utrymmet, men den här gången var det gott om rum och jag fick se mej om i lugn och ro. Hittade bl a den här "rumsdoften" från Marc Jacobs. Och den var på rea (hos en partihandel....!!) så den var bra mycket billigare än i Dyra Butiken. Jag slog till och köpte en med citrondoft, för det är en doft som piggar upp mej... Och väl hemkommen ångrade jag att jag inte köpt fler..!! Den är jätte bra, doftar gott, (inte syntetiskt), och länge.
Här har snön vräkt ner hela förmiddagen och temperaturen låg på ca -5 tidigare. Har varit ute och "skuffat" undan den, och det var nog bra för nu tycks det vara noll grader vilket betyder att allt packar ihop sej och blir TUNGT....

Det är lördag idag och det betyder en lååång helg hos oss för på måndag är det Finlands självständighetsdag.
(Och den tror jag att jag firar med bal på slottet och en konjak....)


Trevlig helg!
Tina

Kommentarer

Fru Venus sa…
Snygg, Marimekko är alltid ett säkert kort! Jag lallar runt i nattlinne ännu, känns lite onödigt att klä på sig nu mera ;-) Ha en fin helg, kram!
Tina sa…
Du Venus... har märkt att det går alldeles utmärkt att ha pyjamasen under "toppakläderna" när man skottar snö.... ;o))
Ingrid sa…
Hejsan!
Tack för hälsningen i min blogg. Det är så trevlig när besökarna ger sig tid och skriver några rader.

Vi har lite anknytning till Åland för sonen, eller rättare sagt hans sambo, har en fritidsstuga på Åva och de är där flera gånger om året och vi har också varit där och hälsat på.

Ha en riktigt trevlig helg och andra advent!

Hälsningar Ingrid
Det var en snygg väska du hittade!
Bra med många fack. Det har inte jag i min, så det tar evigheter innan jag hittar plånboken. Jobbigt när det är kö bakom.

Trevlig kväll!
Agneta
Elle sa…
Jag är inte mycket för handväskor egentligen, men det där var ett fint exemplar som t o m jag skulle kunna tänka mig. Helst fördelar jag alla saker i jackfickorna!

Ha nu en fortsatt skön helg!
Kram Elle
Sus sa…
Bra inställning till livet! Varför bekymra sig när man vet att morgondagen kommer i alla fall =)

Marimekko...yammie! fina grejer!
Åsa! sa…
Vilka fynd! Väskan är jättefin! Så ni firar självständighetsdagen i morgon? Verkligen något värt att fira! Går man "man ur huse" då med flaggor och banderoller, eller hur firar ni?
Tina sa…
Åsa: Oj.. hur firar man... På alla möjliga sätt ;o) Men det viktigaste är nog Självständighetsbalen på slottet i Helsingfors. Presidenten bjuder in personer som hon tycker är värda att delta. Och med åren har det blivit möjligt även för "vanligt folk" att få komma dit. Men man ska ha gjort nåt som gjort "avtryck" i samhället. Allt detta direktsänds i timmar. Lite som Nobelfesten... bara det att alla står upp så man ser klänningarna *skrattar* Hela veckan efter är tidningarna fulla med bilder på snyggaste och fulaste... Sen så tänder vi ljus, gärna ett som är blått och vitt (blått nertill, finns särskilda såna att köpa) och det ska gärna stå ett i fönstret. För dom riktigt gamla är detta en helig dag för så många anhöriga dog i kriget. Jag har ju bara mammas minnen, men påminns ofta om självständigheten genom dom krigsveteraner som fortfarande lever. Och det sägs ju att "när fan blir gammal så blir han religös". När jag var yngre så var det bara en extra dag att festa på ;o) Och festas görs det....

oj.. det blev nästan ett blogginlägg :o)
bokhyllan sa…
Snygg väska! Jag har en likadan... =)
Kram.
tilda sa…
Tråkigt att du måste spara på handen för snöskottning!Att sticka är betydligt roligare. Det där med ladugårdslukten är nog lite ett problem. Det är ett evigt duschande när man skall iväg nånstans. Lukten sitter nog fast i håret och överallt. Jag är lite sur på mig själv som har bokat in en demo till imoronkväll. Säljer Enjos-städprodukter.
För det är så roligt att se på folks klänningar. Tänk om man skulle få vara med en gång!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina