Fortsätt till huvudinnehåll

Just nu längtar jag.....

Jo då.... mitt i allt det vackra vita längtar jag till sommaren. Jag vet.... det låter helt galet. När temperaturen är sådär lagom -2 till -6, allt är så vitt och vackert och julen är på kommande. Då ska man inte längta efter sommaren. MEN... snön vräker ner här och nån måste få undan den så att jag inte blir helt insnöad. Denne nån är jag, och det tar tid att göra det med vänster hand. (eftersom den högra ska vila) Kör med "barnstilen", skjuter spaden framför mej.... Ser lite underligt ut men fungerar. Grannen tittade lite konstigt när han kom hem idag ;o)) Fick tid till doktorn i tisdags och han konstaterade att jag har tennisarmbåge. Lustigt namn. Med tanke på att tennisspelare inte borde få den krämpan då den mest drabbar otränade..... Så nu ska handen vila och då blir det lite långtråkigt. Jag läser och läser och läser. Ser även på skräpprogram på PlayTv..... En del riktiga "skämsprogram".... Som Paradise Hotell t.ex. Nämner det bara så att ni ska förstå hur långtråkigt det är...... :o((

Så nu väntar jag bara på att vilan och tabletterna ska göra sitt.

Tina

Kommentarer

Fru Venus sa…
Aj då, känns som om jag skulle behöva komma och hälsa på och skotta lite!
Elle sa…
Vem hade inte hellre haft lite vår...?
Fast fint är det med alla lyktor och ljus i vintermörkret!

Krya på dig! Ha en skön helg!
Kram Elle

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina