Fortsätt till huvudinnehåll

Jösses vad vått...

Här har vädret slagit om helt. Från att ha varit runt -5 och solsken från nästan molnfri himmel så har vi haft värsta stormen med snöyra idag.... Och nu har snön övergått till regn. Det droppar från taket och snön rasar därifrån i stora flak. Och det är halt på vägarna... Skönt att jag inte behöver ge mej ut. Sitter här väl tejpad i hemmets trygga vrå..

Mina trädgårdstomtar har helt plötsligt blivit jultomtar ;o)).... När jag hämtade ved häromdagen upptäckte jag att dom blivit kvar i snön.. Och lyser gör dom oxå... Inte så tokigt med tanke på att dom kostade 39:- sek på Rusta
Besökte Möbelreturen i stan för några dagar sen och hittade den här lampan. Den var inte billig (man hittar billigare på andra platser.....) men jag tyckte att den var så "kitsch" så att den fick följa med hem. (Måste komma på nåt sätt att få bort målarfärgen som finns på kupan utan att skada glaset...) Bytte till jordad kontakt och den funkar hur bra som helst. Tror att jag kommer att trivas med den.
I morgon är det dags för ett nytt besök hos doktorn. Om han anser att jag klarar av att jobba eller om han är av samma åsikt som fysioterapeten, att jag ska behandlas färdigt i lugn och ro.


Robinson kommer ikväll... Vem vinner?? Håller på Erik (?) den långa mörka snälla duktiga.

Tina

Kommentarer

Fru Venus sa…
Vilken underbar lampa!! Jag borde gå dit oftare... Vilket skitväder vi fått va! Hoppas doktorn tycker du ska vila färdigt! Kvällskram!
Tina sa…
Ibland kan man faktist fynda där..

Hittade en annan liten (stor) raring där på samma gång, men den ska jag visa längre fram när jag hittat skärm till den...
Monkan sa…
Här har det snöat heeela dagen men det har varit varmt här ocksås så det blev bara slask, och halt. Din tomte är ju verkligen "det som göms i snö kommer upp i tö" :)

Fin lampa du fått tag på.
tilda sa…
Hoppas innerligt att du har en klok doktor som säger att du skall vila ännu. Annars blir illa igen meddetsamma!
Mor Grön sa…
Åååh vilken fin lampa! *gillar*
Ingrid sa…
Hejsan Tina!

Den där lampan gillar jag, den är riktigt snygg! Hoppas att du lyckas få bort målarfärgen.

Ikväll är det ju finalen på Robinson och jag hoppas givetvis på att Daniel ska ta hem det. Han är ju från Gotland även om han ursprungligen är jämtlänning.

Han har väl inte varit speciellt omtyckt bland sina medtävlare "en falsk djävel" har han kallats, men jag hörde en intervju med honom på Gotlandsradion igår och han lät rätt sympatisk tycker jag. Givetvis kunde han inte tala om hur det hade gått i tävlingen.

Jag önskar dig en riktigt härlig fjärde advent!
Kram Ingrid

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina