Fortsätt till huvudinnehåll

En bra bok.

Sådärja.... Då var den över då.. Tack för det. Och nu finns det massor av billiga grejer att köpa på nätet. Grejer som folk inte vill ha men andra ansett att dom måste köpa åt dom... ;o))

Åååh du ljuvliga Jul!

Var lite besviken på TVprogrammen nu under julhelgen. Tyckte att det var rätt så gamla filmer som dom visade.Som man redan sett alltså. Och flera matprogram orkar jag inte med... Men smaken är ju som baken, delad. Man får tycka olika... ;o)

Så jag har läst. Och läst och läst. Härligt! Först blev det John Grishams "Domen", som blev riktigt bra med tiden. Hade lite svårt för den först, men efter ett tag drogs jag med. Helt läsvärd.

Sen blev det GUCCIKRIGEN av Jenny Gucci. Hade aldrig hittat den här boken om inte vännen M i Åbo tipsat mej om den. Jag läste den från pärm till pärm med 2 pauser. Nu är det här ingen roman, bara kalla fakta. Men väldigt intressant. Det var många namn att hålla reda på, men tack vare ett släktträd i början av boken kunde man hålla reda på dom flesta. För mej var den extra intressant då Gucci haft och har många populära parfymer. Visste ju att någon ville förnya huset Gucci och parfymlinjen på 90-talet och därför tog bort dom gamla Gucci parfymerna. Hur många kvinnor grät inte när Gucci III försvann...?? Nu fick jag lite klarare bild av hela affären.


En läsvärd bok alltså, om du är minsta lilla intresserad av mode och dess historia. Och den är även spännande....

Idag ska alla textilier ut på vädring.. Dom har ju lovat snö dom kommande dagarna... Så Annandag eller inte.. passar på när det är bra väder för det. Ca -6 och nästan vindstilla. Igår hade vi värsta stormen, men ingen snö, tror jag. Det är nog bara den gamla snön som virvlat runt här och bildat drivor. Eller vad vet jag... Det var ju mörkt och jag läste.. ;o))

Uppdatering kl 14.50

Visst sjutton har det kommit snö inatt! *pustar* 70 cm höga drivor... Är ju helt insnöad... Har hållit på med en fjärdedel av gården nu i över 1 timme. Det är ingen lätt snö längre. Den här kan bygga "igloosar" av om man har lust... *har inte*

Uppdatering kl 17.40

Hade så fel om snöandet... Det har kommit ner hela eftermiddagen.. Textilierna har ett tunt istäcke på sej som håller på att smälta upp nu, men det doftar friskt i hela huset... Och man kan göra många snökojor på min gård för nu är högarna rejält stora...

Tina

Kommentarer

Fru Venus sa…
Va! Här blåser det ännu och kommer ner snö!? Jag läser Harlan Coben, min favorit-favorit :-)) Sköt om dig!
anne sa…
Guccikrigen?

Hmm.

Jag trodde först det var en chiclit historia av hon vadhonnuheter Kingsley eller Kinsella, men det du beskriver låter onekligen intressant.
Ingrid sa…
Oj, att ni fått så mycket snö idag!

Det såg ju så ut på väderkartorna igår. Här har vi haft en strålande fin dag och jag tog en skön promenad på eftermiddagen, men nu slår kylan till igen och just nu är det -10 och jag har sprungit runt i huset och kollat att det är värme på alla element.

Vi skruvar ner värmen i de rum vi inte använder, för att snåla in på elen lite. Vi har visserligen bergvärme, men el går det ju åt i alla fall.

Hoppas att ni inte blir totalt insnöade!
Åsa! sa…
Aj då, är det vårat oväder som glidit över till er? Hoppas det lugnat ner sig?!

Tack för boktipsen!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina