Fortsätt till huvudinnehåll

Det vankas bröllop.

Fick nyligen höra att det ska bli bröllop i sommar.... Nej då, inte jag inte.... utan en av "flickorna" i familjen som gjort slag i saken och planerat in ett kalas i juli. Räknade helt klart med att ställa upp som sminkös, men vad jag inte visste om var att Lillesyrran lovat att jag ska vara Toastmaster....

-Vadå, sa jag.......??? -Jaa, du tycker ju om att prata, fick jag till svar..... Jaha.... Vad svarar man på det då..... ;o)

Självklart ställer jag upp. Det är en ära. Så jag tog mej en liten titt på Google på vad som ingår i en toastmasters uppgifter.... Hmmm... Oj.... Tur att man har lite tid på sej att plugga in allt.....

Idag hade jag fysioterapi för min arm (armarna... den andra börjar bära sej illa åt...) men innan jag åkte dit så gjorde jag ett besök hos en bloggvän. Det var så roligt att få ett ansikte på henne. Hoppas på att det blir flera träffar med lite mera tid!! ;o))


Fysioterapeten gav mej ultravärme och sen tejpade hon mej.. Japp! Jag är teijpad från nackhåren ner mot ryggen och sen så har jag remsor på båda armarna.... Och teijpen ska sitta i 5 dagar... Och jag får duscha med den.. *tackar-å-bockar*

Nu ska jag se på Bonde söker fru.... Om jag orkar, och om det finns några fruar kvar att söka. Vem vet... kanske dom alla åkt hem... ;o))


Tjingeling!
Tina

Kommentarer

sandra sa…
tack för att du ställer upp..många kramar
Fru Venus sa…
Du kommer att bli en förträfflig toastmaster! Jag har en ursnygg röd långklänning på vinden som du kan låna! Klart vi ska ses igen, med fika (vin) mys och mycket prat!!
Tina sa…
Röd långklänning låter bra! Någonting klart avvikande måste det vara... som jag har på mej alltså... ;o))
Unknown sa…
Här kommer en varm vinter kram från mig till dig!/ Petra
Åsa! sa…
Vilken ära att få vara toastmaster!

Hoppas tejpningen kommer att hjälpa dig!

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina