Fortsätt till huvudinnehåll

Sjukvård....

Idag är jag faktist en aning "putt" (läs sur/arg)...... Ringde vår Hälsocentral kl 08.20 imorse och ville beställa tid till en läkare. Hon frågade vad det gällde och jag förklarade.

Då sa hon att det inte finns några tider idag.
Okej sa jag och väntade på en fortsättning.

Ja, det finns inga tider idag, upprepade hon,
Det gör ingenting, svarade jag, kan ta första bästa tid som dyker upp.

Jamen det finns inga tider idag, upprepade tösen, som ett mantra.
Det gör ingenting svarade jag igen. Boka in mej imorgon då....

Näää, de kan jag inte, blev svaret.
Jaha, och varför inte det då...?

Nää du måste ringa imorgon kl 8 och beställa.
Jamen hur går det då om det inte finns några tider imorgon? Fortsätter vi såhär veckan ut?
Näää, imorgon finns det gott om tider!

*suck* Varför fick jag inte beställa tiden idag....? Någon som vet..? För det här förstår jag mej inte på!!

Fick nyss veta av Lillesyrran att man kan åka dit till kl 16 och ta en kölapp och vänta på tur.
Men det sa inte tösen i telefonen något om...

Så lite putt är jag...

Tina

Kommentarer

Elle sa…
Det gäller att planera in sjukdomar i god tid, d v s de dagar när DE har tid...

För inte så länge sen ringde jag till skatteverket och avsade en tid som jag hade nästa dag. Kärringf*n säger lite halvspydigt
"Du ringer rätt kortfristigt"

Men ursäkta så j**** mycket att jag blev sjuk då!!!

Man ska vara glad så länge man är frisk helt enkelt!
Krya på dig!
Kram Elle
Fru Venus sa…
Låter bekant, man måste börja ringa nån minut i åtta för att få en tid samma dag :-( Går man dit till kl. 16 så har folk köat sen kl. 15 och kölapparna som kommer ut måste man ta i den ordning man kom in. Djungelns lag, men hoppas du får en tid imorgon!
Kamomilla sa…
Likadant överallt? fast idag fick jag ögondroppar utan att behöva beställa tid. Så ibland funkar det bara så bra!
LisaMatilda sa…
Låter som jobbiga regler! Inte lätt att orka med när man är sjuk...
Det är ungefär likadant här! Det finns alltid tider på vårdcentraler, men då ska det vara AKUT sjukdom om man ska få en tid samma dag. Och man fattar ju att det beror på fler sjuka än vad det finns läkare, men inte hjälper det ju en!!
Åsa! sa…
Tack för besöket och kommentaren på min blogg! Så roligt med en hälsning från en annan ö i Östersjön.

Hoppas nu att du snart kan få en tid hos läkaren!
Kamomilla sa…
Tack för din fina hälsning hos mig! Nu är jag varm ända ner i tårna :)

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina