Fortsätt till huvudinnehåll
Så var då helgens Mässa avklarad. Vädret var ruggigt. På lördagen så kom det spridda skurar titt som tätt men det gjorde (tror jag...) att luften kändes varmare. För på söndagen var det KALLT och uppehåll till eftermiddagen. Sen öste det ner vatten..... Men trots "vätan" så var det trevligt. Träffade gamla bekanta och fick nya. Gick runt lite och tittade i montrarna men det enda som kunde ha intresserat mej var garn som några utställare hade. Tyvärr var det lite för dyrt för min smak. En härva på 140gr kostade 28euro (ca 270:- sek......) Säkert handgjort från början till slut.....

Hos oss gick dom rökta räkorna bra. Det tycks vara sån där fre-lördagssnacks för många... Helt klart nyttigare än chips ;o))
Igår fortsatte det att regna här. Grått och trist. Så jag tog det lugnt och läste mest hela dagen. Börjar nämligen få problem med mina handleder.... Försöker vila upp dom när jag är hemma. Höger hand strejkar så fort jag haft en lite tyngre dag på jobbet. Senhinneinflamation trodde nån på jobbet...

Idag skiner solen och det är ett höstväder när det är som bäst. Gillar hösten bäst av alla årstider, enda nackdelen är väl att vintern kommer efter den. Och visst är vintern härlig, men jag tycker inte om att skotta snö, borsta fram bilen och skrapa isen från den, oroa mej för att rören ska frysa när jag är borta, eller att veden ska ta slut och att löpa risken för att bli isolerad pga av för tjock is. Bortsett från det är vinter härlig ;o)) Mörkt och mysigt med lyktor och ljus av olika slag.

För ett tag sen så köpte jag några saltstenslyktor. Har dom vid datorn och tror att dom fungerar. Vill i alla fall tro det.... Tittar man in i dom när ljuset brunnit en stund så kan man se att stenen svettas..... Det ska väl vara bra tror jag.... eller....?? ;o)
Avslutningsvis så vill jag önska mina nya följare Re-Dizain, Mary-Ann och Fru Venus hjärtligt välkomna.

Tina

Kommentarer

Kamomilla sa…
På apoteket torde de ha bra handledsstöd (men metallskena i) Värt att testa, det brukar hjälpa för mig i alla fall!!
tilda sa…
Hejsan! Tack för att du har tittat in till min blog! Jag önskar så att flera skulle kommentera för det är trevligt att veta vem som har varit där. Betyder LCHF en diet där man minskar på kolhydrat intaget. Sånt har jag tänkt att man borde prova på,men jag tycker så mycket om bröd och potatis att jag inte tror att klarar av att lämna bort dom.

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina