Fortsätt till huvudinnehåll

Jobbet gjort för denna gång.

Hemma igen. Skönt! Även om det vankas Mässa imorgon, har ju lovat Lillasyster att vara med. Och det kan ju vara bra att "komma igång" på det viset så att jag inte sover bort mina lediga dagar. För just nu smakar sömnen väldigt gott... Under arbetsdagarna blir det inte så mycket av den dyrbara varan.

Här hemma är det grått och regnigt. Men det stör inte mej för då behöver jag inte skotta bort snön som kommit under veckan som gått. Hoppas på att det ska smälta undan så att jag kommer åt löven som jag inte hunnit kratta bort från sandplanen. *skäms*

På jobbet var det som vanligt. Förutom att höststormarna har börjat visa sej. Inte så att dom stör mej nämnvärt, utom när jag ska ta mej hem, för då kan det hända att vinden ligger på så att inte färjorna kan lägga till, och då får man snällt stanna kvar ombord... Men det är så när man bor på en ö. Man lär sej att leva med det :o))

När jag var till affären nyss så hörde jag en låt på radion (lyssnar bara på radio när jag kör bil....) som jag inte hört förut. Eftersom jag pratat med några vänner i veckan om just sångens ämne så lyssnade jag lite extra på orden. Och väl vid datorn var jag tvungen att leta upp den på nätet.

Så varsågoda alla vänner, lyssna och betänk ;o))

Och idag vill jag skicka en särskild hälsning till Kålmården och vännen där. Mail kommer i nästa vecka!

Tina

Kommentarer

Kamomilla sa…
Rysligt så mörkt det är. Man måste riktigt kämpa för att det inte ska påverka ens glada humör.
Imorogn ska jag pynta därute, det blir galadre och ljusare sen, med alla ljusslingor på plats.
Fru Venus sa…
Hej och tack för titten :-) Loppisen gick superbra, 170 € på + är inte illa! Vad vackra bilder du bjuder på, helt sagolika!
Elle sa…
Vädret är inget vi kan påverka. Man börjar ju verkligen tröttna när det regnat och stormat flera dagar i rad.
Men efter regn kommer sol...

Ang. ditt förra inlägg, minns jag att jag som barn gärna kollade på hem till gården! *ler*

Ha en bra vecka!
Kram Elle

Populära inlägg i den här bloggen

Baka ett klimakteriebröd.

Jag har varit flitig och städat ur ett skåp som saknar hyllor. Ni vet, det kan ju bli sådär i renoveringen, att en del grejer blir på hälft..... *skäms lite* I alla fall så började jag röja ur det för nu skulle hyllorna på plats. Vilken tid det tog att tömma det...... För alla lådor ska gås igenom. *ler* Upptäckte att jag har saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade... Sånt kan man ju göra sej av med då, eller hur..? Det blir en sväng till Emmaus tror jag.. Men jag hittade något som jag vill dela med er.. *skrattar* Fast det inte är något att skratta åt.... Ett recept på klimakteriebröd. Jamenvisst. Det finns sånt. ;o) Det är Asknäs gård vid Mälaren som serverar det och M-magasin delade med sej av recepet för flera herrans år sen. Det sägs vara lika bra för kvinnor i klimakteriet som för män som vill hålla sin prostata i form. Låter det intressant.....?? ;o)) Blanda ihop: 3,5 dl sojamjöl 1,5 dl grahamsmjöl    3 dl havregryn 1,5 dl linfrön    1 dl solrosfrön    1 dl

En vild orkide.

Upptäckte i veckan att det växer vilda orkideer på min gård. Nattviol tror jag den heter... Rätta mej gärna om jag har fel. Undrar om det går att flytta på dom...? Vill ju gärna ha dom kvar men på ett annat ställe... Tänk att man kan bli så glad över ett så enkelt fynd. *ler* Och på tal om glad så blev jag överlycklig när jag såg en igelkott på min gård. Vad ska jag lägga ut för typ av mat till den? Tina

GOTT NYTT ÅR!!

 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt År!   Tina